Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. ANA
|
aktualizacja

Gigant e-commerce pochwalił się wynikami. Tyle średnio wydajemy na Allegro

0
Podziel się:

Wartość produktów sprzedanych na platformie Allegro w trzecim kwartale wyniosła 8,25 mld zł. Średnie wydatki na jednego kupującego wzrosły do blisko 2 500 zł rocznie.

Gigant e-commerce pochwalił się wynikami. Tyle średnio wydajemy na Allegro
Allegro podało wyniki za trzeci kwartał 2020. Wartość produktów sprzedanych na platformie wyniosła 8,25 mld zł. (Allegro, Materiały prasowe, Allegro)

W trzecim kwartale wartość sprzedanych produktów na platformie grupy Allegro wyniosła 8,25 mld zł, co oznacza wzrost o 49 proc. rok do roku. Również o prawie 50 proc. wzrosły przychody Allegro, które wyniosły 928,7 mln zł.

"W trzecim kwartale 2020 roku Allegro poprawiło kluczowe wyniki operacyjne i finansowe. Chociaż ogłaszamy te wyniki z satysfakcją, mamy świadomość, że wszyscy odczuwamy trudną sytuację gospodarczą i społeczną, wywołaną przez Covid-19 w Polsce i na świecie. W tych warunkach zdołaliśmy przyciągnąć na naszą platformę 300 tys. nowych klientów, co z kolei pozwoliło sprzedającym zwiększyć wartość sprzedaży o 48,7 proc. rok do roku, do ponad 8,25 mld zł" - powiedział prezes Allegro Francois Nuyts.

"Klienci zwiększają częstotliwość i wartość zakupów – w ostatnim kwartale średnie wydatki na jednego kupującego wzrosły o kolejne 7,4 proc. do blisko 2 500 zł rocznie" – dodał.

Zobacz także: Otwarcie galerii. Firmy chcą zakopać straty. "Czekamy z wielkim wytęsknieniem"

Zdaniem prezesa, wyniki Allegro za trzeci kwartał pokazują, że wśród polskich konsumentów szybko rośnie popularność zakupów online, a w czwartym kwartale widać dalszy wzrost zainteresowania zakupami w sieci.

Największy udział w przychodach Allegro miały prowizje i opłaty pobierane od sprzedających – przychody z tego tytułu wyniosły 771,5 mln zł. Usługi reklamowe przyniosły grupie 78,3 mln zł przychodów, a porównywarka cenowa Ceneo.pl 37,4 mln zł.

Liczba aktywnych kupujących sięgnęła 12,6 mln, czyli o 0,3 mln więcej niż na koniec pierwszego półrocza 2020 roku i o 1,4 mln więcej niż przed rokiem.

Allegro miało w trzecim kwartale 2020 roku 131,7 mln zł straty netto wobec 73,4 mln zł zysku rok wcześniej. Jednak po oczyszczeniu ze zdarzeń jednorazowych, jak koszty IPO (pierwszej oferty publicznej) czy refinansowanie zadłużenia, skorygowany zysk netto za trzeci kwartał tego roku wyniósł 147,4 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)