Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
REINO: strona spółki
19.01.2024, 23:19

RNC Odpowiedź na pytania akcjonariusza udzielone poza walnym zgromadzeniem

Zarząd REINO Capital S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka”) informuje, że 19 stycznia 2024 r. udzielił akcjonariuszowi Spółki następujących odpowiedzi na pytania zadane w trybie art. 428 § 6 kodeksu spółek handlowych.
Pytanie: Proszę o informację o poniesionych przez Spółkę w roku 2023 ( jak i w tym samym okresie roku ubiegłego) kosztach prawnych dotyczących prowadzonych sporów sądowych z : RF Corval, Prime Holding , Apleona FMS. Rozumiem że są one ujęte w kosztach usług obcych w kwocie 11,3 mln PLN. Odpowiedź: W roku 2023 koszty doradztwa prawnego związanego z obsługą sporów zmniejszyły skonsolidowany wynik operacyjny o 1 723 tys. PLN. W roku poprzedzającym o 1 418 tys. PLN. Koszty są ujęte w kosztach usług obcych. Istotność tej grupy kosztów dla wyników skonsolidowanych Grupy sprawia, że Spółka dokłada szczególnych starań w celu możliwie najszybszego zakończenia sporów, w szczególności z Grupą RF CorVal. Pytanie: W wyjaśnieniach na stronie 30 raportu (przyp. Spółki: akcjonariusz ma na myśli raport okresowy za III kwartał 2023 roku) jest mowa o wzroście kosztów wynagrodzeń YTD o około 30 % w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Proszę o wyjaśnienie skąd jest 30% skoro z danych finansowych z tego samego raportu wynika że koszty wynagrodzeń za 3 kwartały roku 2023 wzrosły z 2700 tys. PLN do 5592 tys. PLN tj. aż o 107% a bez uwzględnienia kosztów wynagrodzeń dotyczących usług facility management (YATRE) koszty wynagrodzeń wzrosły z 2681 tys. to 3882 tys. PLN tj. o 45%. Odpowiedź: Przytoczony komentarz dotyczy kosztów zespołu, które z założenia obejmują różne rodzaje kontraktów, w tym umowy o pracę, umowy zlecenia oraz umowy o świadczenie usług z działalnością gospodarczą (tzw. kontrakty B2B). W związku z powyższym, realna zmiana stałych kosztów utrzymania zespołu w porównawczym ujęciu (co do okresu oraz zakresu działalności) wynosi ok. 30%. Pytanie: Proszę o wyjaśnienie gwałtownego spadku wyniku brutto YTD segmentu asset management z 28% w roku 2022 do jedynie 4% w roku 2023. Wynik brutto 2022 (2826 tys PLN) / Przychody 2022 (10111 tys PLN) = 28% Wynik brutto 2023 (372 tys PLN)/ Przychody 2023 ( 8997 tys PLN) = 4% Odpowiedź: Różnica, o której mowa w pytaniu wynika z trzech istotnych powodów. Po pierwsze, przychody za rok 2022 uwzględniały jednorazowe przychody, których nie odnotowano w roku 2023. Po drugie, przy braku przychodów jednorazowych, koszty działalności operacyjnej wzrosły, w szczególności w odniesieniu do kosztów zespołu, kosztów doradztwa prawnego oraz kosztów związanych z przygotowaniem nowych projektów (których realizacja opóźnia się w związku z sytuacją rynkową). Po trzecie wreszcie, w roku 2023 dokonano optymalizacji rozliczeń wewnątrz Grupy w zakresie kosztów ponoszonych w spółce dominującej pełniącej funkcję centrum usług wspólnych (co w wyższym stopniu obciążyło działalność w zakresie asset management). Pytanie: Proszę o listę konkretnych działań/czynności jakie zarząd Spółki podjął w okresie od dnia 22 czerwca 2022 roku do dnia dzisiejszego w celu wprowadzenia akcji serii E-J do obrotu ? Zgodnie z odpowiedzią udzieloną akcjonariuszowi w dniu 22 czerwca 2022 roku zarząd Spółki zobowiązał się do złożenia odpowiedniej dokumentacji związanej z wprowadzeniem akcji do obrotu w 3 kwartale 2022. Odpowiedź: Intencją Spółki jest jak najszybsze wprowadzenie akcji serii E-J do obrotu giełdowego, jednakże w sposób ograniczający czas i koszty procedury dopuszczeniowej. W 2023 roku Grupa istotnie rozszerzyła działalność o usługi z zakresu technicznej obsługi budynków (facility management), co wymagało ujęcia tej zmiany w dokumencie dopuszczeniowym, wraz z uwzględnieniem wszystkich aspektów z tym związanych (otoczenie rynkowe, szanse i ryzyka związane z nowym rodzajem działalności). Spółka przygotowała dokumentację i aktualizuje ją na bieżąco, szukając możliwie najlepszego momentu do jej złożenia, w szczególności mając na uwadze czas i koszty potencjalnego procedowania. Podstawa prawna: § 19 ust 1 pkt 12 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim

Inne komunikaty