Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Koniec kłótni udziałowców POLOmarketu. Więksi wykupili mniejszych i mogą robić co chcą

5
Podziel się:

Ostatnie miesiące upłynęły udziałowcom POLOmarketu na kłótniach, wzajemnych oskarżeniach i podawaniu się nawzajem do sądu. Firma w końcu wychodzi z fazy wojennej - mniejszościowi udziałowcy, którzy formułowali ostre zarzuty przeciw większościowym, zgodzili się sprzedać swoje akcje.

Wojna udziałowców POLOmarketu zakończona
Wojna udziałowców POLOmarketu zakończona (Wikimedia Commons CC BY-SA, Piotr Litwa)

Wspólnicy POLOmarket doszli do porozumienia, na mocy którego podpisano umowę odkupu przez spółkę udziałów od 40 proc. udziałowców, na warunkach wskazanych w umowie, podała spółka. Porozumienie kończy definitywnie wszystkie wewnętrzne spory prawne w POLOmarket. Sieć planuje ogłosić zrewidowaną strategię w najbliższych tygodniach.

Tym samym w spółce POLOmarket pozostają wyłącznie współzałożyciele nadal prowadzący i aktywnie rozwijający supermarkety pod logo POLOmarket z wspólnym celem i wizją rozwoju. Nowy stan prawny w istotnej mierze zmieni sposób funkcjonowania spółki oraz całej Grupy POLOmarket, a przede wszystkim umożliwi nowe perspektywy rozwoju, podano w komunikacie.

- W ciągu ostatnich czterech lat grupa dokonała wielu zmian w obszarach asortymentu, marki własnej, wzmocniła kategorię artykułów świeżych oraz przeorganizowała salę sprzedaży. Dopracowanie konceptu i modelu biznesowego sukcesywnie przynosi wymierne efekty - wskazano w komunikacie.

Rok 2019 jest dla POLOmarketu rekordowym na przestrzeni ostatnich latach pod względem sprzedaży i rentowności, przy jednoczesnym zachowaniu niezmiennie wysokiej płynności. POLOmarket zamierza przyspieszyć rozwój zwiększając liczbę otwarć nowych placówek. Sieć sukcesywnie remontuje również wszystkie swoje sklepy - wskazano również.

Idzie nowe

W najbliższych tygodniach POLOmarket wobec nowych okoliczności prawno-organizacyjnych ogłosi nową, zrewidowaną strategię, podsumowano.

POLOmarket to polska sieć sklepów spożywczych. Jest jedną z niewielu marek z całkowicie polskim kapitałem.
Sieć tworzą spółki detaliczne prowadzące sklepy. W skład Grupy wchodzi również spółka logistyczna.

Sieć zaczęła działać z 27 sklepami w roku 1997 roku. Dziś ma ponad 280 placówek na terenie całej Polski i blisko 2,5 mld obrotu netto rocznie. Miesięcznie sklepy odwiedza prawie 9 mln klientów w całym kraju. Firma zatrudnia ponad 6300 osób.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(5)
hej
4 lata temu
do "Pitre" no widzisz bidulko, gdyby nie Niemcy, to bys z glodu umarla.....
Pitre
4 lata temu
Już czas na Polskie sklepy bo mam wrażenie że mieszkam w Niemczech - to wstyd dla Polski
tgjmytyr7
4 lata temu
polo jak za komuny , remonty robili w biedrach i lidlu , a polo daleko z tyłu i marny asortyment
uuuu
4 lata temu
wielki czas na polskosc
Qwertyk
4 lata temu
Czas by Polomarket się rozwijał podobnie, jak Dino. Przydałoby się więcej Polomarketow w Warszawie i okolicy. Mam dość wyboru pomiędzy Lidlem a Biedronką.