Koniec kłótni udziałowców POLOmarketu. Więksi wykupili mniejszych i mogą robić co chcą
Ostatnie miesiące upłynęły udziałowcom POLOmarketu na kłótniach, wzajemnych oskarżeniach i podawaniu się nawzajem do sądu. Firma w końcu wychodzi z fazy wojennej - mniejszościowi udziałowcy, którzy formułowali ostre zarzuty przeciw większościowym, zgodzili się sprzedać swoje akcje.
Wspólnicy POLOmarket doszli do porozumienia, na mocy którego podpisano umowę odkupu przez spółkę udziałów od 40 proc. udziałowców, na warunkach wskazanych w umowie, podała spółka. Porozumienie kończy definitywnie wszystkie wewnętrzne spory prawne w POLOmarket. Sieć planuje ogłosić zrewidowaną strategię w najbliższych tygodniach.
Tym samym w spółce POLOmarket pozostają wyłącznie współzałożyciele nadal prowadzący i aktywnie rozwijający supermarkety pod logo POLOmarket z wspólnym celem i wizją rozwoju. Nowy stan prawny w istotnej mierze zmieni sposób funkcjonowania spółki oraz całej Grupy POLOmarket, a przede wszystkim umożliwi nowe perspektywy rozwoju, podano w komunikacie.
Obejrzyj też: Przedświąteczne zakupy. Na co uważać?
- W ciągu ostatnich czterech lat grupa dokonała wielu zmian w obszarach asortymentu, marki własnej, wzmocniła kategorię artykułów świeżych oraz przeorganizowała salę sprzedaży. Dopracowanie konceptu i modelu biznesowego sukcesywnie przynosi wymierne efekty - wskazano w komunikacie.
Rok 2019 jest dla POLOmarketu rekordowym na przestrzeni ostatnich latach pod względem sprzedaży i rentowności, przy jednoczesnym zachowaniu niezmiennie wysokiej płynności. POLOmarket zamierza przyspieszyć rozwój zwiększając liczbę otwarć nowych placówek. Sieć sukcesywnie remontuje również wszystkie swoje sklepy - wskazano również.
Idzie nowe
W najbliższych tygodniach POLOmarket wobec nowych okoliczności prawno-organizacyjnych ogłosi nową, zrewidowaną strategię, podsumowano.
POLOmarket to polska sieć sklepów spożywczych. Jest jedną z niewielu marek z całkowicie polskim kapitałem.
Sieć tworzą spółki detaliczne prowadzące sklepy. W skład Grupy wchodzi również spółka logistyczna.
Sieć zaczęła działać z 27 sklepami w roku 1997 roku. Dziś ma ponad 280 placówek na terenie całej Polski i blisko 2,5 mld obrotu netto rocznie. Miesięcznie sklepy odwiedza prawie 9 mln klientów w całym kraju. Firma zatrudnia ponad 6300 osób.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl