Notowania

orange
21.02.2019 12:28

Orange ma sposób na utrzymanie klientów. Na jednego przypadają średnio 4 różne usługi

Z Orange Love korzysta blisko 1,2 mln klientów. Każdy ma dostęp średnio do co najmniej 4 różnych usług, za które firma inkasuje miesięcznie ponad 100 zł. Orange nie ukrywa, że chce jak najmocniej związać klientów i w ten sposób bronić się przed konkurencją.

Podziel się
Dodaj komentarz
(East News)
Orange nie chce się ograniczać tylko do usług komórkowych. (Fot: Tadeusz Koniarz)

W 2018 roku Orange sprzedał produkty i usługi za kwotę ponad 11 mld zł. Pozwoliło to firmie wypracować na czysto blisko 10 mln zł zysku. W podsumowaniu wyników prezes Jean-Francois Fallacher wskazuje, że fundamentem jego strategii jest oferowanie klientom wielu różnych usług telekomunikacyjnych, bo oznacza to wymierne korzyści finansowe, pozwala pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać przy sobie starych. Szczególnie, że konkurencja na rynku jest bardzo duża.

Sprzedaż usług konwergentnych, czyli łączących co najmniej stacjonarny internet i telefonie komórkową rośnie w Orange w tempie około 30 proc. rocznie. W ubiegłym roku w tej kategorii przychody wzrosły o 320 mln zł. Jednocześnie z usług wyłącznie komórkowych lub internetowych spadły o 13 proc. (545 mln zł).

W raporcie rocznym spółka podkreśla, że łącznie usług zwiększa satysfakcję klientów i zmniejsza wskaźnik odejść. Liczba rezygnacji klientów jest istotnie mniejsza niż w przypadku sprzedaży pojedynczych produktów. Do tego firma oszczędza na IT i marketingu.

"Poprzez ofertę konwergentną jesteśmy z jednej strony w stanie wejść z naszymi usługami do nowych gospodarstw domowych, a z drugiej strony odsprzedajemy kolejne usługi w gospodarstwach, w których już jesteśmy obecni, wypierając konkurentów, którzy nie są w stanie zaproponować tak kompleksowej oferty" - podkreśla Orange.

Fundacja Orange przybliża ludziom nowe technologie

Flagowym produktem firmy jest Orange Love. Oferta ta weszła na rynek w lutym 2017 roku. W wersji podstawowej pakiet zawiera: dostęp do internetu stacjonarnego, pakiet telewizyjny, abonament komórkowy i telefon domowy. A można go rozbudować choćby o zakup smartfona na raty.

W październiku liczba klientów Orange Love przekroczyła 1 milion. Jak podkreślają przedstawiciele Orange, oferta konwergentna stanowi silny atut w konkurowaniu z operatorami telewizji kablowej, którzy w ogóle nie świadczą usług komórkowych lub świadczą je w bardzo ograniczony sposób.

W 2018 roku baza indywidualnych klientów ofert kilku różnych usług urosła o 201 tys. (20 proc.) i osiągnęła poziom 1 mln 236 tys. Na wszystkich przypadało ponad 5 mln usług. Tak więc średnio każdy klient posiadał ponad cztery usługi w Orange.

"Wskaźnik ten ma cały czas tendencję rosnącą w wyniku dosprzedaży dodatkowych usług komórkowych i telewizyjnych" - czytamy w raporcie Orange.

W 2018 roku przeciętny klient Orange, który korzystał z kilku usług naraz płacił za nie miesięcznie średnio 102 zł. Dla porównania klienci usług wyłącznie komórkowych płaca miesięcznie 21,6 zł (mniej o 6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: orange, opl, internet, telefonia komórkowa, telewizja, telekomunikacja, wiadomości, wiadomości, wiadomości, giełda
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
21-02-2019

55orzechByłem klientem tej sieci od czasów Idea (1999) do zeszłego miesiąca, totalne dno i brak poszanowania dla stałego klienta. Ale już nie jestem i nie … Czytaj całość

21-02-2019

_mamaJestem ich klientką od prawie 20 lat ale też odchodzę bo kiedyś mieli coś do zaproponowania a teraz tylko strzygą barany.

21-02-2019

JanA ja za tydzień żegnam się z nimi ozięble po 12 latach.

Rozwiń komentarze (64)