Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PAIH ma 70 biur zagr., skupi się na zwiększaniu efektywności działań w 2019-2020

0
Podziel się:

Warszawa, 08.01.2019 (ISBnews) - Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zamknęła proces tworzenia zagranicznych biur handlowych (ZBH) w 70 lokalizacjach na świecie i w latach 2019-2020 zamierza skoncentrować się na zwiększeniu efektywności organizacji, poinformował wiceprezes PAIH Wojciech Fedko.

PAIH ma 70 biur zagr., skupi się na zwiększaniu efektywności działań w 2019-2020

"Uzyskaliśmy skalę globalna w zakresie obecności ZBH - jesteśmy obecni w 70 miejscach na świecie. Być może powstanie kilka dodatkowych biur i uzyskamy wynik 71-72 ZBH, ale więcej lokalizacji nie planujemy. Rozważany jest m.in. Hongkong jako azjatycki hub finansowy - ale otwarć 100 biur handlowych nie planujemy. Jest to wystarczający globalny network dla polskiego biznesu. Zainwestowaliśmy ponad 100 mln zł, by tego dokonać. Po szybkim okresie budowania sieci ZBH, Agencja wchodzi w etap pracy nad efektywnością organizacji " - powiedział Fedko podczas konferencji prasowej.

Podkreślił, że Agencja na każdym z rynków będzie intensyfikować prace w dwóch podstawowych obszarach: przyciąganiu wysokomarżowych inwestycji zagranicznych do Polski i pomocy polskim biznesom w ekspansji zagranicznej.

W 2018 roku ZBH przeprowadziły 350 misje i sesje B2B dla polskich firm z udziałem ponad 1800 firm. PAIH znalazł dla ponad 5 tys. polskich firm partnerów handlowych za granicą.

"Zbudowaliśmy bazę ponad ok. 30 tys. podmiotów partnerskich na całym świecie" - dodał Fedko.

"W 2019 roku wdrożymy system informacji zwrotnej od przedsiębiorców i spodziewamy się pierwszej ewaluacji działalności biur handlowych w systemie stworzonym na te potrzeby w II kw. br. System pozwoli na analizę działań również tych, które nie zakończyły się sukcesem" - powiedział Fedko.

Według PAIH, biura zagraniczne obsłużyły ponad 10 tys. zapytań polskich firm w 2018 roku, średnio kilkanaście zapytań tygodniowo w każdym z 70 biur. W układzie regionalnym - 3 tys. zapytań dotyczyły Europy, 2 tys. - Ameryki Płn. i Płd. oraz 1 tys. - dotyczyło Azji i Australii.

"Liczę na to, że nie nastąpi wielkie tąpnięcie i spowolnienie w globalnej gospodarce. Nowa organizacja agencji to nie jest projekt na jeden cykl biznesowy i ma trwać niezależnie od koniunktury i ma za zadanie otwierać możliwości dywersyfikacyjne rozwoju firm z uwagi na możliwe spowolnienia gospodarcze w różnych rejonach świata" - ocenił Fedko.

W październiku 2019 roku PAIH zorganizuje II edycję PAIH Expo i oczekuje zainteresowania na poziomie 5-10 tys. uczestników (I Forum Wsparcia Polskiego biznesu za Granicą PAIH Expo w 2018 r. zgromadziło 5,5 tys. uczestników). Także w październiku 2019 r. ma odbyć się 24. Międzynarodowa Konferencja Inwestycyjna (World Association of Investment Promotion Agencies, WAIPA). PAIH jest członkiem Komitetu Sterującego i reprezentantem państw UE w WAIPA.

Z danych PAIH wynika, że 70% uczestników I edycji PAIH Expo reprezentowało sektory IT, budowlany, rolno-spożywczy, BSS+R&D i handel. Około 80% firm uczestniczących w wydarzeniu eksportuje lub planuje eksportować. Wybrane, planowane kierunki ekspansji zagranicznej firm to: Europa Zachodnia (50% firm), Europa Centralna (29%), Europa Wschodnia i Azja Centralna (26%), Ameryka Płn. (20%), Daleki Wschód (16%), Bliski Wschód (16%), Afryka (9%), Ameryka Środkowa i Płd. (8%), Azja Płd (8%), Australia (5%), Nowa Zelandia i Oceania (4%). Największą popularnością cieszyły się warsztaty ZEA, Chiny, Kazachstan i Rosja.

Agencja podała również, że w 2018 r. w China International Import Expo wzięło udział 82 polskich firm z takich branż jak spożywcza, kosmetyczna, jubilerska, high-tech, motoryzacja i odzież. Podczas wydarzenia PAIH podpisała 3 porozumienia: porozumienie z chińską państwową firmą Greenland w sprawie utworzenia spółki joint-venture i dystrybucji polskich produktów spożywczych w Chinach, w sprawie zakupu polskich produktów spożywczych o wartości 100 mln USD, porozumienie z Bank of China w zakresie współpracy strategicznej na rzecz zwiększenia relacji pomiędzy polskimi i chińskimi firmami. Podpisano również porozumienie pomiędzy KOWR a China National Agricultural Wholesale Market Association w zakresie eksportu i dystrybucji produktów w Chinach.

W 2018 r. PAIH zakończyła 3 inwestycje chińskie o łącznej wartości 54,9 mln euro w sektorze elektromobilności: Guotai Huarong, BAFANG ELECTRIC, BSS/B+R: TCL Corporate Research. Według analiz PAIH, artykuły wysokich szans na rynku chińskim to artykuły rolno-spożywcze, zwłaszcza "bio", towary/usługi związane z OZE, urządzenia medyczne, kosmetyki, wyroby luksusowe, gry komputerowe

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)