PARP: Firmy mogą zgłaszać się do 6. edycji konkursu 'Go to Brand' do 11 marca
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozpoczęła nabór wniosków do 6. edycji konkursu "Go to Brand". Mikro, małe i średnie firmy działające w Polsce (z wyłączeniem woj. mazowieckiego) mogą uzyskać maksymalnie ponad 425 tys. zł na sfinansowanie promocji swoich marek na nowych rynkach zagranicznych, poinformował PARP. W budżecie Agencji na ten cel przeznaczono łącznie 300 mln zł.
Wnioski można składać online do 11 marca 2020 r. (do godz. 16:00). Maksymalna wartość dofinansowania wynosi 425 670 zł przy łącznej wartości projektu do 1 mln zł (wartość kosztów kwalifikowalnych). Wkład własny to minimum 15%.
"Go to Brand" kierowany jest do firm z branż o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym, w praktyce obejmuje więc wiele z polskich MŚP" - powiedział zastępca dyrektora departamentu internacjonalizacji przedsiębiorstw w PARP Aneta Brzuzy, cytowana w komunikacie.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty, które mają na celu promocję marek produktowych (wyrobów bądź usług) mieszczące się w tzw. Branżowych Programach Promocji (określonych przez Ministerstwo Rozwoju). Dotyczą one szczególnie sektorów: biotechnologii i farmaceutyków, budownictwa, części samochodowych i lotniczych, maszyn i urządzeń, mody i kosmetyków, IT/ICT, jachtów i łodzi rekreacyjnych, żywności, sprzętu medycznego, mebli oraz usług prozdrowotnych.
PARP podkreśla, że dzięki konkursowi "Go to Brand" marki mają szansę na zyskanie rozpoznawalności na rynkach zagranicznych, na czym - jak zaznacza - zyskuje również wizerunek polskiej gospodarki.
Przedsiębiorstwa mogą starać się o sfinansowanie udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz innych dodatkowych działaniach promocyjnych, a także o finansowanie kosztów usług doradczych dotyczących umiędzynarodowienia prowadzonej działalności gospodarczej. Do tej pory przedsiębiorcy byli bardzo zainteresowani tego rodzaju wsparciem, o czym świadczy - jak podano w komunikacie - liczba blisko 3 400 wniosków.