Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Petralana osiągnęła 44 tys. ton wydajności linii produkcyjnej 

0
Podziel się:

Warszawa, 24.06.2019 (ISBnews) - Fabryka mineralnej wełny skalnej Petralana osiągnęła wydajność linii produkcyjnej na poziomie 44 tys. ton, z czego połowa trafiła na rynki zagraniczne. Ten wynik przełożył się także na udział w rynku krajowym na poziomie ok. 5%, podała spółka. 

Petralana osiągnęła 44 tys. ton wydajności linii produkcyjnej 

"Tym samym przekroczyliśmy prognozy biznesowe, które zakładały moc produkcyjną na poziomie 38 tys. ton rocznie. Osiągnięty sukces to efekt ścisłej współpracy kadry inżynierskiej firmy oraz producenta linii technologicznej. Liczne udoskonalenia, optymalizacja i szereg usprawnień wprost przełożyły się na wydajność i jakość produkcji" - powiedział prezes Petralany Radosław Tumielewicz, cytowany w komunikacie.

Spółka podała, że wydajność na poziomie 44 tys. ton została osiągnięta pomimo trudności wywołanych upadkiem banku finansującego inwestycję budowy fabryki.

Jak podkreślono, efektywność produkcji to przede wszystkim zasługa doświadczonej kadry menadżerskiej, ale także innowacyjnej symbiozy z koksownią Carbo-Koks. Obydwa zakłady stanowią trzon tej samej grupy - Śląskiego Holdingu Przemysłowego, w 100% opartego na polskim kapitale.

"Petralanę zasila m.in. gaz koksowniczy z Carbo-Koksu i to jedyne tego typu rozwiązanie na kontynencie europejskim, jedno z nielicznych na świecie. Standardowo w fabrykach mineralnej wełny skalnej stosuje się gaz ziemny. Wykorzystanie gazu koksowniczego - tak naprawdę odpadu produkcji koksu, to ekologiczne rozwiązanie, które przekłada się także na niezależność dostaw paliwa" - wyjaśnił Tumielewicz.

Spółka podała, że zakład produkcyjny w Bytomiu powstał w odpowiedzi na rosnące oczekiwania rynku produktów izolacyjnych. Aktualnie, na eksport trafia 50% produkcji.

"Poza Polską, produkty Petralany są sprzedawane w krajach Grupy Wyszehradzkiej (Czechy, Słowacja, Węgry), na wysoko rozwiniętych i bardzo wymagających rynkach skandynawskich (Dania, Islandia, Norwegia, Szwecja), na Bałkanach (Chorwacja, Rumunia, Słowenia) oraz na innych wymagających rynkach Europy Zachodniej (Austria, Francja, Holandia, Włochy)" - poinformowała dyrektor sprzedaży eksportowej Petralany Kamila Kurzac, cytowana w komunikacie.

Obecnie, asortyment marki obejmuje 6 grup produktowych: dla budownictwa ogólnego, elewacji zewnętrznych wentylowanych, elewacji ETICS, dachów płaskich oraz stropów i paneli do aplikacji przemysłowych. Dystrybucja prowadzona jest poprzez sieci hurtowni budowlanych oraz bezpośrednio do klientów przemysłowych wykorzystujących asortyment Petralant do produkcji własnych wyrobów. Dodatkowo, spółka prowadzi prace rozwojowe poszukując nowych rynków, takich jak aplikacje wełny skalnej w rolnictwie, czy okrętownictwie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)