Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|
aktualizacja

PKO BP promuje się dzięki piłce nożnej. Ekwiwalent reklamowy to 317 mln zł

1
Podziel się:

PKO Bank Polski jest sponsorem tytularnym rozgrywek piłkarskiej Ekstraklasy. Z tego tytułu w sezonie 2019/2020 pojawił się w blisko 126 tys. publikacji i programów. Zapewniło to bankowi ekwiwalent reklamowy w wysokości około 317 mln zł.

PKO BP promuje się dzięki piłce nożnej. Ekwiwalent reklamowy to 317 mln zł
Sponsoring piłkarski wiąże się z dużymi pieniędzmi. (Photo by Foto Olimpik/NurPhoto via Getty Images) (NurPhoto via Getty Images, NurPhoto)

Polska piłka nie stoi może na najwyższym światowym poziomie, ale związane z nią pieniądze nie są małe. PKO BP, stając się sponsorem Ekstraklasy, musiał wyłożyć na początek trochę pieniędzy. Niektórzy mogą się zastanawiać: co z tego ma największy polski bank? Okazuje się, że korzyści są wymierne.

- Pozycja sponsora tytularnego najważniejszych rozgrywek piłkarskich w Polsce to szeroka obecność we wszystkich rodzajach mediów i ogromnej liczbie innych kanałów komunikacyjnych - wskazuje dyrektor marketingu Ekstraklasy Marcin Mikucki.

Według analiz Sponsoring Insight, w sezonie 2019/20 największą ekspozycję marce PKO BP w kontekście Ekstraklasy przyniosły publikacje internetowe. Zarówno pod kątem ich liczby (105,4 tys.), jak i ekwiwalentu reklamowego (154,8 mln zł), czyli sumy, jaką bank musiałby wydać, gdyby taka obecność w mediach była efektem reklamy.

Zobacz także: UOKiK kara banki. "Będziemy wspierać klientów"

Drugim pod tym względem medium była telewizja. W tym przypadku ekwiwalent oszacowano na blisko 139,7 mln zł, co wynikało z pojawienia się bankowej marki w 12,3 tys. programów i łącznym czasem ekspozycji około 2,2 tys. godzin. Przeliczając tę ostatnią wartość na doby - daje to przeszło 90 dni emisji 24/7.

Na trzecim miejscu znalazła się prasa - w sezonie 2019/2020 w druku ukazało się niemal 7 tys. publikacji z PKO BP jako sponsorem tytularnym rozgrywek Ekstraklasy, co dało ekwiwalent na poziomie 19,5 mln zł. Ekspozycja banku w radiu to 1,4 tys. publikacji i ponad 3 mln zł ekwiwalentu reklamowego.

Największy polski bank został sponsorem tytularnym Ekstraklasy 1 lipca 2019. Zapewnił sobie w ten sposób prezentację marki podczas wszystkich meczów, co w minionym sezonie oznaczało 296 spotkań.

Logo rozgrywek znalazło się m.in. na koszulkach zawodników i w przestrzeni reklamowej stadionów, na których toczyły się ekstraklasowe zmagania.

W sumie ekwiwalent reklamowy PKO BP był ponad trzykrotnie większy niż w poprzednim sezonie, gdy bank współpracował z Ekstraklasą jako partner główny, a więc w mniejszym stopniu niż sponsor tytularny. Wówczas obecność w mediach można było szacować na niecałe 100 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Obserwator
4 lata temu
Jak za 20 mln za sezon to dobry zwrot