Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Play miało 202,2 mln zł zysku netto, 535,4 mln zł skoryg. EBITDA w IV kw. 2018

1
Podziel się:

Play odnotowało 202,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2018 r. wobec 142,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Play miało 202,2 mln zł zysku netto, 535,4 mln zł skoryg. EBITDA w IV kw. 2018

Zysk operacyjny wyniósł 337,6 mln zł wobec 360,2 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 535,4 mln zł wobec 569,5 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 807,2 mln zł w IV kw. 2018 r. wobec 1 739,5 mln zł rok wcześniej.

W całym 2018 r. spółka miała 744,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 387,3 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6 839,1 mln zł w porównaniu z 6 669,9 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 2 159,4 mln zł wobec 2 297,7 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 778,41 mln zł wobec 144,81 mln zł straty rok wcześniej.

Play zwrócił uwagę, że osiągnął w ub.r. najwyższy w historii spółki poziom FCFE (wolnych przepływów gotówkowych dla właścicieli kapitału własnego)
- na poziomie 816 mln zł, co oznacza wzrost o 22,8% r/r.

"Na zakończenie roku 2018, w którym przyspieszyliśmy rozbudowę własnej sieci, aby zabezpieczyć naszą niezależność od roamingu krajowego i ograniczyliśmy negatywny wpływ regulacji Roam-Like-At-Home, jesteśmy dumni, że możemy potwierdzić naszą wiodącą pozycję na rynku mobilnym w Polsce i jednocześnie ogłosić poprawę wyników działalności operacyjnej i finansowej - zgodnie z oczekiwaniami przekazanymi w sierpniu ubiegłego roku" - skomentował prezes Jean Marc Harion, cytowany w komunikacie.

Zgodnie ze strategią 2019-2022, ogłoszoną w listopadzie 2018, Play rozwija efektywną kosztowo sieć 5G-Ready, dodał.

"Nasze wiodące oceny Net Promoter Score i rozpoznawalności marki podkreślają wiodącą komercyjną pozycję Play, a dodatkowo przyspieszamy digitalizację firmy, z priorytetem nadanym utrzymaniu i pozyskaniu klientów przez kanały online oraz samoobsłudze przez aplikację Play24 i chatboty. Wszystko to znajduje odzwierciedlenie w naszych oczekiwaniach na 2019 r., w którym spodziewamy się poprawy naszej skorygowanej EBITDA pomimo wolniejszego wzrostu przychodów i wyższych gotówkowych nakładów inwestycyjnych związanych z kapitalizacją urządzeń abonenckich i digitalizacją procesów" - wskazał prezes.

Na koniec 2018 r. Play miał 15 mln klientów raportowanych i 12,7 mln aktywnych klientów (zmiana odpowiednio o -1,3% i +2,1% r/r);

Udział klientów kontraktowych wzrósł do 65,7% (+3,7 pkt proc. r/r) na koniec 2018, podczas gdy poziom odejść tych abonentów pozostał na niskim i stabilnym poziomem 0,8% w ciągu roku. Średni całoroczny wskaźnik ARPU wzrósł o 1% r/r do 32,3 zł, osiągając 32,4 zł w IV kwartale (+0,6% r/r), przy poziomie multiSIM rosnącym do 42% bazy klientów, podano także w materiale.

Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
playER
5 lata temu
Powiem Wam skąd ten zysk. W grudniu byłem przekonany, że płacę ostatnią ratę za urządzenie (70 PLN). W styczniu znów pojawiła się na FV. Skontaktowałem się z CC, poinformowali mnie że sprawdzili temat i wszystko jest ok, mogą wysłać mi harmonogram spłat - odpuściłem, trzeba sobie ufać co nie? 3 dni temu podczas porządków w papierach w domu znalazłem harmonogram rat - ostatnia do zapłaty w grudniu ............