Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polsat: Rynek reklamy w Polsce ma szansę na niski 1-cyfrowy wzrost w 2020 r.

0
Podziel się:

Cyfrowy Polsat oczekuje, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu będzie rósł w niskim jednocyfrowym tempie w 2020 r.

Polsat: Rynek reklamy w Polsce ma szansę na niski 1-cyfrowy wzrost w 2020 r.

"Oczekujemy, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w 2020 roku będzie rósł w niskim jednocyfrowym tempie" - czytamy w podsumowaniu wyników za IV kw. 2019 r.

Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat w IV kw. 2019 wzrosły r/r o 2,4% do poziomu 379 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował spadek o 0,3%. "W efekcie nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 28,6%" - czytamy dalej.

W 2019 r. wydatki na reklamę i sponsoring w Polsce spadły o 0,6% r/r 4 4371 mln zł, podczas gdy przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 1,9% r/r do 1 224 mln zł; w efekcie udział grupy w rynku wzrósł w ub.r. do 28%, podano w prezentacji wynikowej.

"To kolejny bardzo dobry rok dla Telewizji Polsat. Byliśmy w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej zarówno jako cała grupa, jak i kanał główny Polsat, osiągając łączne wyniki oglądalności zgodne z naszą długoterminową strategią, na poziomie 24,3%. Na tle stabilnego rynku przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Polsat wzrosły o 1,9%, osiągając 1,22 mld zł. Na tak dobre wyniki miała wpływ bardzo udana kompozycja propozycji programowych - silne ramówki sezonowe składające się zarówno ze sprawdzonych formatów i seriali, jak i nowości, jak również mocna oferta filmów, transmisje sportowe z wielu wydarzeń, rzetelne informacje i szeroka oferta programów publicystycznych" - powiedział prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski, cytowany w osobnym komunikacie.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka. Akcje Cyfrowego Polsatu są notowane na GPW od 2008 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)