Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Polscy giganci na celowniku UOKiK. Urząd sprawdza, czy nie wprowadzają klientów w błąd

9
Podziel się:

Walka o środowisko to dziś gorący temat a dla największych firm szansa na ocieplenie wizerunku wśród klientów. Wie o tym również UOKiK, który ma podejrzenia, czy przypadkiem największe polskie firmy nie wprowadzają w błąd klientów, gdy opowiadają o swoich dokonaniach na tym polu. Pod lupą kontrolerów jest m.in. Allegro.

Polscy giganci na celowniku UOKiK. Urząd sprawdza, czy nie wprowadzają klientów w błąd
Greenwashing. UOKiK sprawdza, czy polscy giganci nie wprowadzają w błąd klientów (Agencja Wyborcza.pl, Kuba Atys)

O sprawie pisze "Puls Biznesu", który zwraca uwagę, że polski gigant e-zakupów sam poinformował w swoim raporcie kwartalnym o kontroli Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Jednak na celowniku UOKiK-u jest więcej firm. Z ustaleń dziennika wynika, że obecnie toczy się siedem podobnych postępowań wyjaśniających.

Największe firmy pod lupą UOKiK

A co konkretnie sprawdza Urząd? Jak sam przyznaje, chodzi o weryfikację czy firmy, które chwalą się swoimi dokonaniami na polu ekologii, nie wprowadzają przypadkiem w błąd własnych klientów. "Oznacza to, że prezes urzędu zbiera materiał dowodowy pozwalający na dokonanie oceny działań podejmowanych przez przedsiębiorców" – wyjaśnia UOKiK w odpowiedzi na pytania dziennika.

Kto zatem musi się liczyć z weryfikacją swoich dokonań na polu środowiskowej i społecznej odpowiedzialności biznesu? "PB" ustalił, że oprócz spółki Allegro urzędnicy kontrolują też w tym zakresie polskiego giganta odzieżowego – LPP.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Koniec z nabieraniem klientów. Nowy rok i nowe przepisy to prawdziwa rewolucja
Potwierdzamy, że UOKiK prowadzi aktualnie wyjaśnienia w przytoczonej przez pana sprawie, będące konsekwencją wprowadzenia w życie Strategii UE na rzecz zrównoważonych wyrobów włókienniczych w obiegu zamkniętym. Działania w tym zakresie zostały zainicjowane przed przeszło rokiem i trwają nadal – przekazała spółka LPP w odpowiedzi na pytania dziennika.

Grożą za to surowe kary

UOKiK podkreśla, że na obecnym etapie nie stawia żadnemu przedsiębiorstwu zarzutów. Jednak traktuje sprawę poważnie, gdyż kwestie środowiskowe mogą być kluczowe dla konsumentów przy wyborze produktu lub usługi. Dlatego komunikacja firm na tym polu musi być precyzyjna.

Weryfikujemy posługiwanie się przez przedsiębiorców różnymi sformułowaniami dotyczącymi szeroko pojmowanej ekologiczności – od nazwy produktu, posiadanych certyfikatów po informacje dotyczące jego produkcji – wyjaśnia UOKiK.

Jak zauważa "PB", kary za ewentualne naruszanie interesów klientów i wprowadzanie ich w błąd mogą wynosić nawet do 10 proc. przychodów.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
Poszłłło
3 tyg. temu
Ciekawi mnie czemu w 36 mln kraju tylko jeden tak duży potentat sprzedaży się rozwinął. Ebay i Amazon wywodzą się od Sasów ich nie liczę.
zxcvxv
3 tyg. temu
kolejny pretekst, zeby wyszarpac od prywatego biznesu kilka mld i w ten sposob umocnic swoich (Obajtek i reszta)
Promil1
3 tyg. temu
Spekulanci maja sie dobrze
!!!
3 tyg. temu
A kiedy przestępcy z Orlenu PGNiG i innych....Aaaa, mafia swoich nie rusza.
Rabbeee
3 tyg. temu
Felek cwaniaczku nie bądź taki do przodu. Allegro zbudowali sprzedajacy jak Ciebie pewnie na świecie nie było.