Notowania

rynek spożywczy
16.01.2019 12:33

PVA: Tylko 10% wódek w Polsce spełnia wymagania definicji Polska Wódka

Warszawa, 16.01.2019 (ISBnews) - Jedynie 10% wódek produkowanych w Polsce spełnia wymagania definicji "Polska Wódka", poinformował prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (Polish Vodka Association - PVA) Andrzej Szumowski.

Podziel się
Dodaj komentarz

"Tylko 10% wódki w Polsce spełnia wymagania definicji Polska Wódka, w pozostałych wykorzystane są inne lub importowane surowce. Marzy nam się, aby te 10% zamienić na 90% polskiej wódki zgodnej z definicją i zwiększać jej eksport, jak robią to Szkoci i Francuzi z whisky i cognac. Polski rynek jest nasycony, przyszłość to jest eksport. Za polską wódką podążają inne polskie produkty spożywcze. Warto też pamiętać, że najbardziej przetworzonym produktem na świecie jest właśnie polska wódka" - powiedział Szumowski podczas konferencji prasowej.

Wskazał, że UE nie sprzyjała z legislacją w kwestii wódki, a definicja Polskiej Wódki jest odpowiedzią na sformułowania ustalone przez Parlament Europejski.

"Postawiliśmy na odwołanie do tradycji - surowców i miejsca wytwarzania, tak aby cały proces produkcyjny odbywał się w Polsce. Mija 6 lat budowania świadomości polskiej wódki. Szkoci i Francuzi pracują nad tym od ponad 100 lat. Zrobiliśmy już dużo, ale wciąż jesteśmy na początku promowania polskiej wódki, ale też jej otoczenia - kuchni i roli w gospodarce" - zaznaczył szef Stowarzyszenia Polskiej Wódki. 

Jednocześnie przypomniał, że Polska posiada tylko trzy chronione oznaczenia geograficzne w kategorii napojów spirytusowych, podczas gdy w UE zarejestrowanych zostało łącznie 246 napojów spirytusowych z chronionym oznaczeniem geograficznym. 

"Ważne jest budowanie świadomości, co to jest oznaczenie geograficzne i definicja Polskiej Wódki. Tego jest wciąż za mało. Rolą stowarzyszenia i Polskiego Przemysłu Spirytusowego jest promowanie idei wódki produkowanej w Polsce. Takie inicjatywy, jak Muzeum Polskiej Wódki oddaje hołd 500 latom produkcji na polskiej ziemi. Zwracamy się z apelem, aby producenci wódek w Polsce pochylili się nad wykorzystaniem definicji Polskiej Wódki i wprowadzali do portfolio ducha polskiej wódki" - podsumował Szumowski.

 

Tagi: rynek spożywczy, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
16-01-2019

AnalitykJa nad ogarnięciem świadomości polskiej wódki w moim organizmie pracuję już od około 30 lat i zajęcie to wcale mi się nie nudzi.

16-01-2019

BMFPolska Wodka , Polska Sol Drogowa, Polska Margarita....... DOBRE , BO POLSKIE!!!!

Rozwiń komentarze (2)