Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Niemcy nie chcą kupować w CCC? Świetne wyniki sieci w Polsce i Europie Środkowej

18
Podziel się:

CCC odnotowało 134 mln zł skonsolidowanego zysku netto w drugim kwartale 2016 r. wobec 101,3 mln zł zysku rok wcześniej. Dobre wyniki spółka notuje w Polsce, w Czechach i na Słowacji. Dość opornie sklepy CCC zyskują zaufanie u niemieckich klientów.

Niemcy nie chcą kupować w CCC? Świetne wyniki sieci w Polsce i Europie Środkowej
(CCC/materiały prasowe)

CCC odnotowało 134 mln zł skonsolidowanego zysku netto w drugim kwartale 2016 r. wobec 101,3 mln zł zysku rok wcześniej. Dobre wyniki spółka notuje w Polsce, w Czechach i na Słowacji. Dość opornie sklepy CCC zyskują zaufanie u niemieckich klientów.

W tym roku firma otworzyła 14 sklepów w Niemczech, a w ciągu 12 miesięcy przybyło ich aż 30. Nie przekłada to się jednak na ich wyniki. Efektywność sklepów polskiej sieci na zachód od Odry pozostawia wiele do życzenia i jest najmniejsza w grupie. Dużo lepiej ofertę CCC przyjęto w Czechach i na Słowacji.

Wynik sprzedaży 1,8 tysiąca zł rocznie w przeliczeniu na metr kwadratowy sklepu w Niemczech to najgorszy rezultat w sieci. Dla porównania polskie sklepy dają 3,9 tys. sprzedaży na mkw., słowackie 3,5 tys. zł, a czeskie 3,1 tys. zł. Najwyraźniej przebicie Deichmana na jego rodzimym rynku nie będzie łatwe.

Chwilowo do sklepów w Niemczech i Austrii firma musi dokładać. W tych dwóch krajach grupa CCC wykazała 36 mln zł strat, o 14 mln zł więcej niż rok wcześniej. Co prawda sukcesywnie otwiera nowe lokale, ale tylko te austriackie poprawiają wyniki.

W pierwszym półroczu najbardziej wzrosła efektywność sprzedaży na Słowenii, w Austrii i w Czechach w przeliczeniu na metr kwadratowy - od 0,3 do 0,4 tys. zł na metr kwadratowy w pierwszym półroczu. Największy średni wzrost przychodów liczonych na sklep odnotowano w Czechach - o 0,3 mln zł w półroczu.

Wyniki sklepów sieci CCC w podziale na kraje
powierzchnia sklepów 30.6.2015 liczba sklepów 30.6.2015 przychody na sklep 1 p. 2015 przychody na mkw. (tys. zł) 1 p. 2015 powierzchnia sklepów 30.6.2016 liczba sklepów 30.6.2016 przychody na sklep 1 p. 2016 przychody na mkw. (tys. zł) 1 p. 2016
Polska 171 713 404 1,7 4,0 197 682 422 1,8 3,9
Niemcy 24 186 35 1,3 1,9 46 792 65 1,3 1,8
Czechy 32 428 78 1,2 2,8 37 100 78 1,5 3,1
Węgry 28 127 57 1,1 2,2 33 949 66 1,2 2,3
Słowacja 14 416 31 1,7 3,7 19 530 38 1,8 3,5
Austria 13 335 24 1,4 2,5 16 258 30 1,5 2,7
Chorwacja 4 907 9 1,4 2,6 11 268 19 1,3 2,2
Słowenia 4 603 8 1,4 2,3 5 083 9 1,5 2,7
Źródło: money.pl wyliczenia własne na pdostawie raportu półrocznego CCC

Dobre wyniki głównie dzięki sklepowi internetowemu

Zysk operacyjny EBITDA grupy CCC wyniósł w drugim kwartale 151 mln zł wobec 108 mln zł zysku rok wcześniej. To o niebo lepszy wynik od zaledwie 9 mln z w pierwszym kwartale. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 865 mln zł wobec 608 mln zł rok wcześniej.

Wybrane dane finansowe grupy CCC (mln zł)
mln zł 2 kw. 2016 2 kw. 2015 zmiana % 1 p. 2016 1 p. 2015 zmiana %
Przychody 865 608 42,3 1 395 1 040 34,1
Wynik operacyjny EBIT 138 92 49,8 131 106 23,6
EBITDA 151 108 39,3 160 136 17,4
zysk netto 134 101 32,3 113 112 1,6
marża EBITDA % 17,5 17,8 -0,4 11,5 13,1 -1,6
marża netto % 15,5 16,7 -1,2 8,1 10,7 -2,6
przepływy operacyjne 235 99 138,7 26 18 49,1
przepływy inwestycyjne -137 -4 -3169,0 -294 -45 -559,6
przepływy finansowe 2 -119 101,9 182 2 10594,1
Źródło: raport półroczny CCC

"Na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych oraz sprzedaż w kanale e-commerce (sprzedaż online Grupa realizuje za pośrednictwem spółki zależnej eobuwie.pl SA od stycznia 2016 r.)" - czytamy w raporcie.

Otwarty stosunkowo niedawno kanał sprzedaży internetowej dał aż 22 mln zł zysku w pierwszym półroczu i aż 8 proc. przychodów (109,3 mln zł) całej grupy CCC.

Największym rynkiem wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży sklepów stacjonarnych w 2016 r. wyniósł 55 proc. w porównaniu z 65,5 proc. w 2015 r. Polskie sklepy dały w półroczu 135 mln zł zysków (+11 mln zł w porównaniu z półroczem 2015 r.), a te w Europie środkowej i wschodniej 34 mln zł (+6 mln zł).

"Względem roku poprzedniego, przychody ze sprzedaży do klientów zewnętrznych wzrosły na wszystkich rynkach. Grupa utrzymuje wysoką sprzedaż detaliczną na metr kwadratowy - w ciągu ostatniego półrocza wyniosła ona 3,2 tys. zł (3,3 tys. zł/mkw. w I półroczu 2015) przy wzroście średniej powierzchni sklepu CCC o 11,0 proc. do poziomu 507 mkw." - czytamy dalej.

W tym roku CCC rozpoczęło inwestycje w Rosji, a zakończyło w Turcji. Od połowy ubiegłego roku otwarto w Polsce 18 sklepów, ale aż 30 w Niemczech. 10 punktów sprzedaży przybyło na Słowenii.

CCC planuje intensywniejszy rozwój w Rosji i chce otwierać w tym kraju około 20 sklepów rocznie, poinformował prezes Dariusz Miłek. Spółka ocenia, że inwestycje w Rosji nie przekroczą 50 mln zł i będą sfinansowane ze środków własnych.

Akcje CCC rosną w czwartek o 0,5 proc. do około 184 zł, ale inwestorzy wcześniej przewidywali dobre wyniki i już w środę osiągnęły tegoroczne dzienne maksimum 191,90 zł. Kurs stopniowo pnie się w kierunku najwyższego w historii z kwietnia ubiegłego roku, który wyniósł 199,42 zł.

Notowania akcji CCC

spółka dnia
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(18)
KLIENT
7 lat temu
NIC DZIWNEGO. Buty sprzedawane przez tą sieć są bardzo kiepskiej jakości, niezależnie od marki. O ile estetyka jest w miarę o tyle jakość ich wykonania i żywotność masakryczna. Szczytem wszystkiego były buty kupione za ok. 250 zł - po dwóch założeniach (użytkowane w mieście na nowych chodnikach) pękła podeszwa (usterki podeszwy to najczęstsze przypadki- rzadko, które buty wytrzymują 3 miesiące). Kupując te buty radze się nastawić na ciężką przeprawę w przypadkach reklamacji. Firma robi wszystko aby wkręcić, iż winne za usterki butów ponosi klient. Choć samo obuwie nie nadaje się nawet do użytkowania jako kapcie domowe. Proszę nie odpuszczać i wykorzystać każdą drogę reklamacji łącznie z rzecznikami praw konsumentów oraz składaniem skarg w UOKIK - NIE DAJMY SIĘ NABIJAĆ W BUTELKĘ _ NIE DAJMY SIĘ OSZUKIWAĆ _ NIE DAJMY IM NASZYCH CIĘŻKO ZAROBIONEJ KASY. Jeszce słowo o ich kadrze managerskiej - ich brak szacunku do klienta i bezczelność są karygodne.
klara
8 lat temu
buty drogie i wszystkie na jedno kopyto-wszystkie wąskie i paski, dlaczego brak butów z krytymi palcami dot. się sandałów damskich, cięzkie i toporne
art
8 lat temu
bo w Niemcach ta jakość nie przejdzie..., w krajach postkomuny liczy się cena...., Niemcy to bogate społeczeństwo jak dostaną taki sheet jak ccc u nas zapodaje to będzie to szybki spiel i ende....
jarecki
8 lat temu
kupiłem sandały zepsuły się po 1 misiącu reklamacja-sklep musimy wysłać do NASZEGO rzeczoznawcy RZECZOZNAWCA buty uzytkowane niezgodnie z przeznaczeniem PYTANIE to co fruwać w nich miałem.Złodzieje
jarecki
8 lat temu
ja