AB, które w II kw. 2013/14 r. zwiększyło rentowność netto, widzi dalsze pole do poprawy, m.in. poprzez wzrost sprzedaży AGD, rosnącą sprzedaż marek własnych oraz powiększenie sieci sprzedaży w Polsce oraz Czechach i na Słowacji - poinformował członek zarządu ds. finansowych Grzegorz Ochędzan.
_ - W II kw. zwiększyliśmy marżę netto do 1,3 proc. z 1 proc. rok wcześniej. Poprawa marży to efekt m.in. sprzedaży produktów o wyższych marżach i obniżenia kosztów operacyjnych _ - powiedział Ochędzan.
_ - Widzimy przestrzeń do dalszej poprawy marży w ujęciu rdr w kolejnych kwartałach. Na poprawę będzie miało wpływ m.in. dalsze zwiększanie przychodów z dystrybucji sprzętu AGD, dalszy wzrost sprzedaży marek własnych, dalszej integracji spółki Rekman oraz zwiększanie sprzedaży do naszych własnych sieci w Polsce, Czechach i na Słowacji _ - dodał.
W II kw. roku obrotowego 2013/14 segment AGD zanotował 70 proc. wzrostu kdk, a spółka pozyskała ponad 700 nowych klientów tego segmentu.
Działająca na rynku dystrybucji zabawek spółka Rekman, którą AB kupiło w listopadzie zanotowała 1 mln zł zysku netto i blisko 18 mln zł przychodów.
_ - Obecnie skupiamy się na integracji tej firmy z AB. Uruchomiliśmy automatykę magazynu, integrujemy systemy informatyczne. Podtrzymujemy plan zakładający, że w ciągu trzech lat spółka powinna poprawić 2,5-krotnie sprzedaż i rentowność EBITDA rzędu 4-6 proc. To są ostrożne założenia _ - powiedział Ochędzan.
Poinformował, że dobrze został przyjęty przez rynek zakup marki Optimus, pod którą AB chce świadczyć usługi IT dla lokalnych klientów, na bazie sprzętu pod marką.
_ - Już 35 podmiotów dołączyło do naszego programu franczyzowego. Łącznie zgłosiło się do nas aż 200 firm, które teraz weryfikujemy. Z częścią z nich z pewnością podpiszemy umowy. Do końca roku obrotowego sieć będzie liczyła 50 partnerów a w grudniu 2015 r. ma ich być już 100 _ - powiedział.
_ - Siła marki Optimus jest duża również wśród klientów indywidualnych i planujemy rozpoczęcie sprzedaży również na tym rynku, czemu będzie towarzyszyła odpowiednia wizualizacja sklepów partnerskich _ - dodał.
Ochędzan poinformował, że dobrze sprzedają się tablety pod marka TB Touch, które spółka wprowadziła do oferty pod koniec listopada.
_ - W ciągu miesiąca od wprowadzenia sprzedaliśmy duże kilka tysięcy sztuk tabletów. To wynik lepszy niż zakładaliśmy. Do końca 2014 r. chcemy ich sprzedać kilkadziesiąt tysięcy sztuk _ - powiedział Ochędzan.
Poinformował, że AB w przyszłości może rozszerzyć portfolio produktów pod marką TB Touch.
AB rozwija sieć stacjonarnych sklepów franczyzowych Alsen. W ciągu ostatniego roku sieć powiększyła się o 42 punkty handlowe i na koniec 2013 r. liczyła 380 placówek. AB zakłada, że do końca 2014 r. sieć Zwiększy się do 400 placówek.
AB w środę poinformowało o podpisaniu z Trasko-Inwest umowy na generalne wykonawstwo na budowę Centrum Logistycznego w Magnicach. Wartość umowy to 55,7 mln zł netto, a budowa ma się zakończyć do 28 maja. Koszt magazynu z automatyką szacowany jest na około 84 mln zł.
Ochędzan pytany, czy konieczność finansowania budowy magazynu jest jednoznaczna z tym, że spółka nie podzieli się zyskiem za bieżący rok obrotowy, powiedział: _ - Nie podpisałbym się pod stwierdzeniem, że na pewno dywidendy nie będzie. Generujemy niezły cash flow operacyjny, poprawiamy zarządzanie kapitałem. Jesteśmy dopiero po połowie roku i na rekomendację w tej sprawie jest jeszcze czas _.