Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Aż 98% e-sklepów prognozuje dalszy wzrost rynku e-commerce w Polsce

0
Podziel się:
Aż 98% e-sklepów prognozuje dalszy wzrost rynku e-commerce w Polsce

Aż 98% właścicieli sklepów prognozuje dalszy dynamiczny wzrost rynku e-commerce w Polsce, wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, jak podała Poczta Polska.

"Prawie połowa badanych sklepów wysyła miesięcznie kilkaset przesyłek. Co warte odnotowania, aż 43% przebadanych firm prowadzi sprzedaż jedynie przez internet. W przypadku kolejnych 32% sklepów tradycyjne kanały sprzedaży odpowiadają za mniej niż 30% przychodów. W kolejnych latach ten trend będzie się prawdopodobnie pogłębiał, ponieważ aż 98% właścicieli sklepów prognozuje dalszy dynamiczny wzrost rynku e-commerce w Polsce" - podano w komunikacie Poczty Polskiej.

Z badania przeprowadzonego we wrześniu 2015 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia wynika również, że 39% ankietowanych sklepów internetowych powstało w latach 2010 - 2013. Tylko 26% ma więcej niż 10 lat.

Jak podała Poczta Polska, ponad połowa ankietowanych sklepów korzysta z jej usług. Z kolei aż 90% badanych firm zadeklarowało, że korzysta z usług firm kurierskich. Wśród najpopularniejszych operatorów, znalazły się firmy DPD, UPS, DHL.

Wśród klientów e-sklepów,najpopularniejszą formą zapłaty za zakupy są przelewy bankowe. Wskazała na nie niemal połowa badanych.

Badanie zostało przeprowadzone w ramach "E-gazel Biznesu" - rankingu małych i średnich firm prowadzących działalność e-commerce. Kryteriami, które uwzględniano podczas jego tworzenia, było osiągnięcie przez firmę zysku w 2014 r. oraz wzrost przychodów w latach 2013-2014. Z rankingu wykluczono sklepy, które w 2014 r. osiągnęły przychód przekraczający 100 mln zł oraz podmioty, których przychód w 2013 r. był niższy niż 50 tys. zł.

Organizatorem drugiej edycji rankingu najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm e-commerce jest "Puls Biznesu", firma ARC Rynek i Opinia jest autorem rankingu, a Poczta Polska, Bank Pocztowy, Mastercard i BIG InfoMonitor są partnerami projektu.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)