Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Coca-Cola podniosła ceny napojów. Zyski spółki wzrosły powyżej najlepszych prognoz

0
Podziel się:

Zyski koncernu przekroczyły najbardziej optymistyczne prognozy analityków rynku.

Coca-Cola podniosła ceny napojów. Zyski spółki wzrosły powyżej najlepszych prognoz
(Asta Adamonyte/flickr (CC BY 2.0))

Koncern, produkujący najpopularniejszy napój gazowany świata opublikował dzisiaj swoje wyniki za drugi kwartał. Zaprezentowane zyski przekroczyły najbardziej optymistyczne prognozy analityków rynku. Coca-Cola osiągnęła 3,1 mld dolarów zysku netto przy przychodach 12,2 mld dolarów.

Na pojedynczą akcję przypada w drugim kwartale 0,71 dolara zysku netto, a po wykluczeniu zdarzeń jednorazowych jest to 0,63 dolara. Taki wynik wskazywały tylko najbardziej optymistyczne prognozy, a średnia prognoz była na poziomie 0,60 dolara. Wynik netto jest ponad 19 proc. wyższy niż rok wcześniej, ale przychody okazały się niższe o 3 proc.

W osiągnięciu tak dobrych danych finansowych pomogły wyższe ceny produktów, choć wpłynęły one zarazem na spadek przychodów. Zniżka przychodów spowodowana była dodatkowo wzrostem kursu dolara, który w ostatnich trzech miesiącach zyskał do euro prawie +10 proc.

Właśnie z powodu kursu waluty, mimo wzrostu liczby sprzedanych butelek napojów gazowanych o +1 proc., a niegazowanych o +5 proc., „wartościowo” przychody spadły. „Walutowy” efekt spadku przychodów widoczny był na rynku europejskim, gdzie mimo 1-procentowego zwiększenia sprzedaży (w tym 7-procentowy wzrost sprzedaży napojów niegazowanych), przychody spadły o aż -9 proc.

Sprzedaż flagowego produktu Coca-Cola wzrosła o +1 proc., Coca-Coli Zero o +6 proc., Sprite o +3 proc. a Fanty o +2 proc. Wyraźnie spada natomiast popularność dietetycznego produktu Diet Coke - o -7 proc. mniejsza sprzedaż.

Wśród napojów niegazowanych rekordy bije mrożona herbata (+7 proc.), a spadała sprzedaż soków (-1 proc.).

Na rozwiniętych rynkach, takich jak USA, czy Europa, Coca-Cola zdecydowała się sprzedawać mniejsze opakowania w cenach wyższych w przeliczeniu na jednostkę napoju. To przyniosło efekt w Stanach, gdzie mniejsze puszki okazały się przebojem rynkowym.

Wzrostowi zysków przy spadku sprzedaży pomogły wydatki marketingowe - wyższe o ponad 10 proc., w tym nowy program „Podziel się Colą”, w ramach którego można kupić puszki i butelki z własnym imieniem, lub tekstem.

W ciągu 10 kolejnych lat udział rynkowy napojów największych producentów w USA regularnie spada. Coca-Cola, PepsiCo Inc. i Dr. Pepper Snapple Group Inc. systematycznie tracą w związku ze zmieniającymi się przyzwyczajeniami konsumentów. Wiodąca rolę mają tutaj obawy klientów, dotyczące zbyt wysokiej zawartości w napojach cukru, czy sztucznych słodzików. Zyskują na tym np. producenci napojów energetycznych.

Czytaj więcej w Money.pl
Wprowadzą podatek od chipsów i coca-coli? Podobny podatek wprowadziła wcześniej Finlandia.
Pijemy dwa razy mniej niż Niemcy. Soków Przeciętny Polak wypija ok. 11,7 litrów soków rocznie, co daje średnio szklankę na tydzień. Niemcy piją dwa razy więcej.
Coca-Cola opublikowała dobre wyniki Od początku roku akcje spółki potaniały o ponad 2 procent.
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)