Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

EcoCar ma nowy model wynagrodzeń kierowców, celuje w 1 tys. aut na koniec 2019

2
Podziel się:

Warszawa, 27.08.2018 (ISBnews) - EcoCar planuje zoptymalizować, a następnie rozbudować flotę samochodów do 1 000 na koniec 2019 roku, poinformował ISBnews prezes Paweł Osowski. Wprowadza również nowe zasady finansowania kierowców i oczekuje znaczącej poprawy wyników finansowych od października.

EcoCar ma nowy model wynagrodzeń kierowców, celuje w 1 tys. aut na koniec 2019

"W spółkach grupy EcoCar nastąpiła wymiana zarządów, przeprowadzono restrukturyzację administracji oraz przyjęto nową strategię rozwoju, która zakłada, że EcoCar Spółka Akcyjna i EcoCar Flota Spółka Akcyjna istotnie poprawią wynik finansowy netto już w październiku 2018 roku" - powiedział ISBnews Osowski.

Wskazał, że kluczowym problemem w I połowie 2018 roku był brak pełnej obsady na samochody, które aktualnie operator ma w flocie. "Urośliśmy za szybko w stosunku do możliwości zatrudniania nowych kierowców. W tej chwili wdrożyliśmy kompletne i efektywne procedury rekrutacyjne, które gwarantują nam odpowiednią dynamikę uzupełniania obsad na auta. Konkurujemy jednocześnie z szarą strefą, która psuje rynek" - dodał prezes EcoCar.

Niemniej jednak operator musi zmierzyć się z sytuacją, w której fragment floty nie pracuje, nie generuje przychodów, ale generuje bieżące koszty finansowania samochodów, podkreślił.

"Dlatego krótkoterminowo zakończyliśmy kilka umów leasingowych przed terminem i sprzedaliśmy lub wynajęliśmy samochody, dla których nie było kierowców. W kolejnych miesiącach będziemy uzupełniać flotę o kolejne auta i ograniczymy liczbę dostawców finansowania, żeby uprościć procedury i wykorzystać nasz efekt skali" - wskazał Osowski.

W ramach optymalizacji EcoCar wprowadził nową ofertę finansową dla kierowców. Spółka obniżyła koszty administracyjne, zredukowała zatrudnienie, wymieniła część zespołu zarządzającego oraz ograniczyła liczbę dostawców zewnętrznych, utrzymując wysoką dynamikę wzrostu liczby zleceń. EcoCar zapowiada 1 000 samochodów we flocie do końca 2019 roku, podkreślił szef spółki.

"Przechodzimy płynnie do modelu, w którym kierowcy płacą nam płaską stawkę miesięczną za wykorzystanie samochodu i naszej infrastruktury, bez względu na liczbę przepracowanych godzin i zrealizowanych zleceń. Nowa stawka jest tak skalkulowana, że gwarantuje nam rozsądną marżę, na każdym samochodzie od pierwszego dnia, kiedy wyjedzie na ulicę. Uniezależniamy się w ten sposób od bardzo zmiennego i sezonowego rynku taxi. Nowe zasady umów o współpracy z kierowcami pozwalają precyzyjnie planować przychody w stosunku do kosztów, bez względu na dynamikę i sezonowość rynku taxi. Aktualnie, wszystkie parametry biznesu, po wprowadzeniu nowej strategii dla spółek EcoCar są w fazie wzrostu" - stwierdził Osowski.

W bieżącą działalność operacyjną bardzo aktywnie włączył się większościowy akcjonariusz EcoCar - fundusz Venture Capital WinVentures, należący do Piotra Wiśniewskiego, który jest pośrednio wspierany przez Krajowy Fundusz Kapitałowy.

Według słów prezesa, w efekcie programu, utargu z kasy fiskalnej netto trafi do kieszeni kierowców. EcoCar nie pobiera opłat za transakcje kartą płatniczą, vouchery lub inne formy płatności bezgotówkowych, za realizację zlecenia, za miejsca na postojach taxi lub na lotniskach ani za pracę dla klientów biznesowych.

Kierowcy EcoCar nie ponoszą kosztów uzbrojenia samochodu w niezbędny sprzęt - kasę fiskalną, taksometr, elektroniczny wyświetlacz na dachu. Umowy korporacyjne EcoCar gwarantują taksówkarzom wysokie rabaty na paliwo na indywidualnych kartach paliwowych pre-paid.

"Poprzez zmianę modelu wynagrodzenia zmienił się również status naszych kierowców, którzy awansowali z poziomu współpracowników do poziomu wewnętrznych klientów, dla których wdrażamy program ,employer branding' - wskazał CEO EcoCar.

"Mamy kilkadziesiąt aplikacji w tygodniu, na spotkania informacyjne przychodzi kilkanaście osób co drugi dzień. Spółka przygotowuje swoich kierowców do zdania egzaminu na taksówkarza, zwraca kierowcom opłaty administracyjne, a po otrzymaniu licencji od razu oferuje przygotowany do pracy, nowy samochód hybrydowy" - dodał dyrektor operacyjny EcoCar Flota Rafał Pyzlak.

"Wprowadziliśmy do oferty usługi zarządzania sytuacją kryzysową dla linii lotniczych. Przewozimy pasażerów pomiędzy lotniskami w sytuacji, kiedy samolot wylądował np. we Wrocławiu zamiast planowo w Warszawie. Podpisaliśmy również umowę na transfery lotniskowe z dużym, globalnym brokerem biletów lotniczych. Nasze samochody będą odbierać pasażerów z lotnisk w Warszawie, w Modlinie, we Wrocławiu i w Gdańsku" - wskazała kierownik marketingu EcoCar Ilona Fijałek.

EcoCar to firma technologiczna z aplikacją taxi i własną flotą taksówek. Podaje, że jest liderem rynku taxi premium.

Sebastian Gawłowski

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
numer xxx
6 lat temu
jest super Panie Redaktorze, dziennie za wynajem auta 130x31dni 4790 miesięcznie taki superkierowca musi zapłacić firmie jest naprawdę dobrze :p
Kierowca
6 lat temu
To nieprawda ze tylu kierowcow przychodzi do pracy w Ecocar, poki co to wiekszosc odeszla, inni pracuja do konca sierpnia, jeszcze inni zamierzaja stad odejsc. Ludzie nie badzcie naiwni, tu sie nie da zarobic!