Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Emperia lekko rozczarowała swoimi wynikami

0
Podziel się:

Zysk netto Emperii Holding spadł w czwartym kwartale 2009 roku do 16 mln zł z 17,9 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali 19,9 mln zł zysku netto.

Emperia lekko rozczarowała swoimi wynikami
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Zysk netto Emperii Holding spadł w czwartym kwartale 2009 roku do 16 mln zł z 17,9 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali 19,9 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny spółki wyniósł w IV kwartale 24,3 mln zł wobec konsensusu 28,5 mln zł. Przychody grupy wyniosły 1.444 mln zł i były zgodne z oczekiwaniami analityków na poziomie 1.428 mln złotych.

Po czterech kwartałach 2009 roku Emperia miała 68,2 mln zł zysku netto, 110,7 mln zł EBIT przy przychodach na poziomie 5,54 mld zł. W analogicznym okresie 2008 roku grupa miała prawie 59 mln zł zysku netto, 96 mln zł zysku operacyjnego i 5,26 mld zł przychodów.

Prognoza sprzedaży na 2009 rok zakładała 5,6 mld zł przychodów i została zrealizowana w 99 procent.

Emperia podała, że w IV kwartale dynamika wzrostu przychodów w segmencie dystrybucyjnym wyniosła 2,5 proc. rdr, a w segmencie detalicznym 16,3 proc.

Udział kosztów ogólnego zarządu w stosunku do obrotów spadł w IV kwartale do 1,7 proc. wobec 2,9 proc. rok wcześniej, a zdaniem spółki, w tym obszarze ciągle jest potencjał do poprawy.

_ - W IV kwartale największym wyzwaniem było podniesienie efektywności kosztowej oraz poprawa zarządzania kapitałem obrotowym przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów ze sprzedaży i poziomu osiąganej marży na sprzedaży brutto. Właśnie w tych obszarach tkwią największe możliwości dalszego podnoszenia efektywności prowadzonej działalności, co powinno znajdować odzwierciedlenie w wynikach następnych okresów _ - napisano w komentarzu do wyników.

Na koniec IV kwartału 2009 roku sieć detaliczna grupy liczyła 160 sklepów Stokrotka oraz 6 sklepów Delima. Sieć placówek franczyzowych w Detal Koncept liczyła 1121 sklepów pod marką Groszek i 93 sklepy pod marką Milea. Spółka Lewiatan Podlasie zarządzała 183 sklepami, spółka Społem Tychy 25 placówkami, a Euro Sklep 626 placówkami. Sieć franczyzowa Lewiatan Śląsk zarządzała 281 placówkami, Lewiatan Zachód 279 placówkami, Lewiatan Orbita 100 placówkami, Lewiatan Wielkopolska 181 placówkami, Lewiatan Północ 165 placówkami oraz Lewiatan Opole 177 placówkami. Partnerski Serwis Detaliczny współpracował z 372 sklepami Społem.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)