Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GetBank chce być liderem rynku wierzytelności w Polsce do końca 2019 r. 

0
Podziel się:
GetBank chce być liderem rynku wierzytelności w Polsce do końca 2019 r. 

GetBack chce być największą firmą zarządzania wierzytelności w Polsce do 2019 roku, poinformował prezes Konrad Kąkolewski. W ciągu 3 lat od IPO GetBack zamierza być wiodącym podmiotem regionie CEE.

"Dzisiaj jesteśmy numerem dwa na rynku. Chcemy być liderem pod względem aktywów, odzysków gotówkowych i liczby klientów do końca 2019 roku" - powiedział Kąkolewski podczas konferencji na temat publikacji prospektu emisyjnego.

"Chcemy rosnąć, głównie kupując portfele z rynku bankowego i telekomowego" - dodał prezes.

Spółka podała, że w ciągu 3 lat od IPO GetBank chce stać się wiodącym podmiotem w regionie CEE dzięki budowie skali poprzez nabycie portfeli na własny rachunek oraz za pośrednictwem funduszy zewnętrznych.

GetBank w ciągu 5 lat stała się wiodącym graczem w regionie, zarządzając wierzytelnościami o wartości nominalnej 20 mld zł i osiągając poziom rocznych odzysków wartości 713 mln zł w 2016 r. Zwrot z kapitałów (ROE) wyniósł 52% w ub. roku.

Pierwotna oferta publiczna do 40 mln akcji GetBack - w tym do 20 mln akcji istniejących, sprzedawanych przez jedynego obecnego akcjonariusza DNLD Holdings B.V., oraz do 20 mln akcji serii E nowej emisji - rozpoczyna się dziś od budowy księgi popytu wśród inwestorów indywidualnych, podano w opublikowanym dziś prospekcie. GetBack liczy na uzyskanie wpływów brutto z oferty do 20 mln akcji nowej emisji na poziomie 400-500 mln zł. Zakładany pierwszy dzień notowań akcji sprzedawanych i praw do akcji (PDA) nowej emisji na GPW to ok. 17 lipca.

GetBack S.A. jest polską spółką zarządzania wierzytelnościami. Powstała w lutym 2012 roku, zaś od marca 2014 r. grupa jest obecna także na rynku rumuńskim. W czerwcu 2016 r. konsorcjum funduszy private equity nabyło 100% akcji GetBack od podmiotu z grupy kapitałowej Idea Bank.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)