Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GTDC: Przychody na polskim rynku dystrybucji IT wzrosły o 1,2% w I-III kw. br.

0
Podziel się:
GTDC: Przychody na polskim rynku dystrybucji IT wzrosły o 1,2% w I-III kw. br.

Polscy dystrybutorzy IT i elektroniki użytkowej zanotowali w III kw. niewielki spadek (0,4%), a ich przychody w pierwszych 9 miesiącach roku wzrosły łącznie o 1,2%, poinformowało GTDC, bazując na danych firmy badawczej Context. Łączny przychód netto ze sprzedaży europejskich dystrybutorów wzrósł o 3,7% r/r w III kw. 2017 roku. W pierwszych 9 miesiącach przychody dystrybutorów IT w Europie wzrosły łącznie o 4,1%.

"W skali całego europejskiego rynku, w III kw. 2017 roku największym zainteresowaniem konsumentów na Starym Kontynencie cieszyły się takie grupy produktowe, jak m.in. notebooki (wzrost o 9,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku), komputery stacjonarne (7,4%), tablety (6%) oraz TV i monitory (5,9%). Wyniki niektórych z tych kategorii zupełnie inaczej prezentowały się na polskim rynku" - czytamy w komunikacie.

Największy wzrost na polskim rynku (16,6%) zanotował segment telekomunikacyjny, w tym smartfony i akcesoria. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także TV i monitory (12,9%). Wzrost (o 10,5%) zanotował segment komputerów stacjonarnych (w sprzedaży detalicznej i w sektorze publicznym). Ponadto duży wzrost (o 4,2%) zanotowała kategoria oprogramowania. W porównaniu do innych europejskich rynków, duży spadek zanotowała natomiast kategoria notebooków (o 6,6%). Największy spadek sprzedaży dotknął w Polsce segment tabletów oraz AV i akcesoriów, odpowiednio o 25,7% i 24,1%, podano także.

"Ze wzrostu sprzedaży w segmencie komputerów stacjonarnych, będącego m.in. wynikiem poprawy sytuacji w sektorze publicznym w stosunku do roku poprzedniego, cieszyć powinna się AB S.A, która zarządza największą w regionie (16,5 tys.) siecią partnerów handlowych. Było to jednym z oczekiwań grupy na 2017 rok" - czytamy dalej.

"W III kw. zanotowaliśmy większe niż cały rynek wzrosty sprzedaży m.in. w kategorii komputerów stacjonarnych. Jest to efekt skutecznego wykorzystania naszych rozbudowanych kanałów sprzedaży i dotarcia do partnerów. Jednym ze znaczących impulsów wzrostowych jest dla nas szybko rosnący rynek komputerów gamingowych, gdzie posiadamy kompleksową i stale poszerzaną ofertę produktową. Przewidzieliśmy także szybki rozwój rynku usług chmurowych - grupa AB w minionym kw. zanotowała wysokie wzrosty sprzedaży oprogramowania w modelu CSP. Nasza współpraca z Microsoft w ramach kontraktu CSP (Cloud Solution Provider) zaowocowała nie tylko osiągnięciem pozycji lidera tego rynku w Polsce, ale także otrzymanym tytułem '2017 Partner of the Year' dla najlepszego dystrybutora Microsoft w Polsce. Ubiegły kw. był dla nas bardzo dobry również w kategorii telewizorów i monitorów wielkoformatowych (Large Format Displays). Jest to efektem rozwoju naszego działu digital signage" - skomentował prezes AB Andrzej Przybyło, cytowany w
materiale.

Dobre zakończenie roku przewiduje także ABC Data, która zakłada osiągnięcie blisko 4,5 mld zł przychodów ze sprzedaży w 2017 roku. Aktualnie, firma współpracuje z 13 tys. resellerów, oferując produkty i usługi blisko 1000 światowych marek, podano również.

"Od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą sprzedaż komponentów, komputerów stacjonarnych i urządzeń peryferyjnych. Ponadto, zgodnie z rynkowymi trendami, już w ubiegłym roku postawiliśmy w ABC Data na dynamiczny rozwój obszaru mobile, dzięki czemu stale rośnie sprzedaż w grupie smartfonów. Szczególnie widoczny jest utrzymujący się trend wzrostowy u naszych kluczowych producentów - Huawei oraz Xiaomi. Z kwartału na kwartał rosną także przychody ze sprzedaży produktów Apple u czołowego dystrybutora produktów tej marki w Polsce, czyli naszej spółki zależnej iSource. W III kw. 2017 roku wypracowaliśmy dwukrotnie wyższą EBITDA i trzykrotnie wyższy zysk netto r/r, co istotnie przybliża nas do zrealizowania prognozy wyników za ten rok" - podsumowała prezes ABC Data Ilona Weiss, także cytowana w komunikacie.

Global Technology Distribution Council (GTDC) to organizacja branżowa reprezentująca czołowych światowych dystrybutorów technologii. Członkowie GTDC uzyskują rocznie ponad 130 mld USD wpływów ze sprzedaży produktów, usług i rozwiązań za pośrednictwem zróżnicowanych kanałów biznesowych. Członkami GTDC są m.in. AB S.A., ABC Data, Almo, Arrow Electronics, Computer Gross Italia, D&H Distributing, ELKO Group, Ingram Micro, Intcomex, Logicom, SiS Technologies, ScanSource, SYNNEX, Tarsus, TIM AG i Westcon-Comstor.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)