Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
handel
20.11.2018 14:35

Właściciel Reserved poprawia wyniki. W lecie sprzedaż przekroczyła 2 mld zł

Gdańska grupa odzieżowa LPP podsumowała wyniki sprzedaży za trzeci kwartał. W miesiącach letnich udało jej się poprawić statystyki praktycznie na każdym polu. Rośnie sprzedaż, zyski jak i liczba salonów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(LPP / materiały prasowe)
Reserved jest najbardziej rozpoznawalną marką grupy LPP.

Grupa LPP, do której należą marki odzieżowe Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY, zarobiła na czysto od lipca do września 91,5 mln zł. To o ponad 6 mln zł większy zysk netto niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Udało się to dzięki rosnącej sprzedaży ubrań. Łączne przychody w trzecim kwartale przekroczyły 2 mld zł i to dosyć wyraźnie - o 44 mln zł. To oznacza progres o prawie 13 proc. rok do roku.

Władze spółki tłumaczą, że wzrost przychodów to głównie zasługa bardzo dobrej sprzedaży w obu kanałach: sklepach tradycyjnych (szczególnie Sinsay oraz Reserved) oraz sklepach e-commerce. Nie bez znaczenia jest dynamiczny rozwój sieci salonów. Powierzchnia handlowa w rok powiększyła się o 10 proc. Gdyby brać tylko sklepy, które działają od ponad roku, wzrost sprzedaży byłby na poziomie około 3,6 proc.

Na koniec września grupa zarządzała 1 714 sklepami w 22 krajach o łącznej powierzchni 1 mln 35,4 tys. metrów kwadratowych. Poza granicami Polski znajdowały się 774 sklepy (528,2 tys. metrów kwadratowych.

Tak się robi modę w Polsce. Zobacz LPP od kuchni

Spółka chwali się wzrostem marży handlowej. To oznacza, że z każdej złotówki ze sprzedanych ubrań zysk dla LPP jest coraz większy. Przelicznik skoczył z 49 do 51 proc. To zasługa korzystnych trendów walutowych oraz dobrze przyjętej kolekcji jesienno-zimowej większości marek.

LPP zamierza dalej się rozwijać. W przyszłym roku chce zwiększyć powierzchnię sklepów o kolejne 10 proc. Zakładane wydatki inwestycyjne szacuje na około 700 mln zł, choć na same sklepy z tej puli pójdzie 380 mln zł. Na biura firmy kolejne 100 mln zł, obszar logistyki 170 mln zł i 50 mln zł na obszar IT.

LPP planuje wejść na dwa nowe rynki ze sklepami własnymi. Na celowniku jest Bośnia i Hercegowina oraz Finlandia. W rezultacie na koniec 2019 roku salony marki Reserved powinny znajdować się już w 25 krajach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: handel, lpp, wyniki, reserved, giełda, wiadomości, najważniejsze, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
20-11-2018

icaoW sumie nie ma się czemu dziwić, mieli bardzo dobry rok, otworzyli kilka salonów całkowicie nowych miejscówkach, które jak było widać przyjęły się … Czytaj całość

20-11-2018

slimakNowe salony Reserved w Izraelu czy Kazachstanie pokazały że ludzie z chęcią korzystają z oferty nowych marek. trzeba teraz to dobrze wykorzystać.

20-11-2018

JakubW ostatnim czasie cyferki kręcą świetne, tyko pozazdrościć rozwoju.

Rozwiń komentarze (9)