Notowania

rynek spożywczy
24.05.2016 16:13

Kompania Piwowarska: Spożycie piwa w Polsce to rocznie średnio 98 l na osobę

Podziel się
Dodaj komentarz

Spożycie piwa w Polsce wynosi średnio 98 litrów na osobę, co sprawia, że w Europie jesteśmy pod tym względem tuż za Czechami, Niemcami i Austriakami, wynika z raportu "Piwna Polska pod lupą", przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kompanii Piwowarskiej.

"Z tego wynika, że Polacy bardzo lubią piwo i sięgają po nie dość często także w sytuacjach dotychczas mniej kojarzonych z chmielowym napojem, np. na weselu" - skomentowała Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej, cytowana w komunikacie.

Raport wskazuje, że Polacy przywiązują dużą wagę do tego, skąd pochodzi piwo. Zarówno mężczyźni (78%), jak i kobiety (58%) najchętniej wybierają piwo warzone w Polsce. Piwa czeskie i niemieckie są dopiero na kolejnych miejscach na liście upodobań polskich piwoszy. Przeciętna ilość piwa wypijanego w tygodniu to od 0,5 do 1 l - tak deklaruje 27% respondentów. Najczęściej piwo otwierane jest ok. godz. 19:30. Aż 54% badanych od czasu do czasu sięga po nie do kolacji.

O tym, że piwna edukacja i szerzenie kultury picia piwa są bardzo potrzebne, świadczy fakt, iż Polacy najchętniej piją piwo z butelki. Tak robi aż 43% mężczyzn i 31% kobiet. Piwo do kufla przelewa 23% badanych mężczyzn i 19% płci pięknej. Piwo ze szklanki pije zdecydowanie więcej kobiet (37%) niż mężczyzn (19%), podano również.

"Zdecydowana zmiana kulturowa nastąpiła zaś w przypadku okazji, w których wybiera się piwo. Jeszcze do niedawna na weselu było ono czymś niewyobrażalnym; dziś aż 71% Polaków nie ma nic przeciwko. Niezmiennie w świecie piwnych okazji króluje grill, bo z piwem łączy go aż 98% badanych. 92% uważa, że piwo pasuje do posiłku z przyjaciółmi, zaś 51%, że można je wypić podczas pierwszej randki. Kto wówczas stawia piwo? Tutaj nasi rodacy, zarówno panowie (65%), jak i panie (58%), są tradycjonalistami: osobą, która powinna płacić, jest mężczyzna. Gdyby piwo mogło być kimś znanym, byłoby aktorem. Najlepiej Tomaszem Kotem (67%) lub Maciejem Stuhrem, z którym większość Polaków chciałaby wybrać się na piwo" - podsumowano w komunikacie.

Tagi: rynek spożywczy, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz