Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Lark.pl ma list intencyjny w sprawie nabycia udziałów w wydawcy prasy bezpłatnej

0
Podziel się:
Lark.pl ma list intencyjny w sprawie nabycia udziałów w wydawcy prasy bezpłatnej

Lark.pl podpisała list intencyjny z Extra Media, wydawcą bezpłatnej prasy lokalnej na terenie całej Polski, określający tryb prowadzenia negocjacji dotyczących przejęcia przez Lark.pl udziałów w tym podmiocie, a ponadto dotyczący zdefiniowania i ustalenia zasad budowy w ramach grupy spółek Lark.pl Domu Wydawniczego, który - oprócz rozwijania segmentu bezpłatnej prasy lokalnej - zamierza rozwijać równolegle segment bezpłatnych wydawnictw cyfrowych oraz wydań internetowych, podała spółka.

Strony planują zakończyć przedmiotowe negocjacje w pierwszej połowie grudnia bieżącego roku.

"W ramach Lark.pl funkcjonują podmioty zajmujące się produkcją oraz dystrybucją treści multimedialnych, m.in. spółka Lark Europe, która jest producentem elektroniki użytkowej w postaci tabletów, smartphone, nawigacji GPS, czytników e-booków, spółka Telestar - nadawca telewizji iTV i inne. Plany wejścia Lark.pl w tak znaczącym zakresie na rynek wydawnictw prasy drukowanej oraz cyfrowej są rozwijaniem strategii dywersyfikacji obszarów działalności i przychodów, wykorzystując efekty synergii z dotychczasową działalnością. Działanie takie zapewni jej także optymalizację uzyskiwanych marż oraz budowanie i wykorzystywanie nowej przestrzeni medialnej do komercyjnej działalności reklamowej, w tym w ramach cyfrowych produktów ekranowych" - czytamy w komunikacie.

Extra Media jest trzecim co do wielkości na rynku polskim wydawcą bezpłatnej prasy lokalnej, wyprzedza go tylko Agora (Metro) oraz Polskapresse (Echo Miasta). Spółka Extra Media funkcjonuje na krajowym rynku wydawniczym od 12 lat. Jest wydawcą kilkudziesięciu tytułów bezpłatnej prasy lokalnej na terenie całej Polski, o łącznym nakładzie miesięcznym przekraczającym 550 tys. egzemplarzy, podano również.

"Segment prasy bezpłatnej odnotowuje nieustający wzrost nakładów w przeciwieństwie do prasy płatnej. Wartość rynku reklamy prasowej lokowanej w segmencie prasy bezpłatnej w Polsce to ponad 200 mln zł. Dziennie na całym świecie wydaje się 36 mln egzemplarzy prasy bezpłatnej. Na części rynków (np. Włochy, Hiszpania, Skandynawia) udział prasy bezpłatnej przekracza 50% całego rynku prasy codziennej" - czytamy dalej.

Lark Europe S.A. to dystrybutor elektroniki użytkowej i producent nawigacji samochodowych. Spółka notowana jest na GPW od stycznia 1996 r., wcześniej jako MIT Mobile Internet Technology.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)