Notowania

technologie
28.03.2017 11:32

Morizon liczy na przeprowadzenie oferty i przejście na GPW z NC przed wakacjami

Podziel się
Dodaj komentarz

Warszawa, 28.03.2017 (ISBnews) - Grupa Morizon liczy na przeprowadzenie publicznej oferty akcji nowej emisji i przejście na główny parkiet warszawskiej giełdy jeszcze przed wakacjami, w zależności od decyzji Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), poinformował prezes Jarosław Święcicki.

"Potrzebujemy środków do finansowania naszego wzrostu na bazie zintegrowanej platformy ofert nieruchomości. Stąd plan przejścia na główny parkiet giełdy z ofertą akcji. W zależności od decyzji KNF liczymy, że uda się przeprowadzić proces jeszcze przed wakacjami" - powiedział Święcicki na spotkaniu z dziennikarzami.

W ub. tyg. prospekt spółki trafił do KNF. Spółka planuje ofertę publiczną bez prawa poboru, a oferującym jest Vestor DM.

"Chcemy radykalnie przyśpieszyć proces zakupu, sprzedaży i finansowania nieruchomości. Nasze autorskie rozwiązania technologiczne ułatwią wyszukiwanie odpowiedniej nieruchomości i zautomatyzują proces kredytowy. Dzięki koncentracji całego procesu transakcyjnego online wokół Grupy Morizon oraz rozwiązaniom FinTech, zarówno zakup, jak i sprzedaż nieruchomości będą nawet 3 razy szybsze" - stwierdził prezes.

Na serwisach Grupy Morizon znajduje się aktualnie blisko 1 mln ofert nieruchomości. Ponadto pod koniec ubiegłego roku Morizon jako pierwszy portal w Polsce wprowadził na szeroki rynek wizualizacje 3D, planuje ponadto wprowadzenie rozwiązań sztucznej inteligencji w procesie wyszukiwania nieruchomości.

"Obecnie prowadzimy również prace związane z automatyzacją kolejnych procesów finansowania nieruchomości oraz integracją rozwiązań IT naszej spółki FinPack z systemami bankowymi. Dzięki temu klienci będą mogli nie tylko sprawdzić zdolność kredytową i porównać oferty on-line, ale również wypełnić wnioski i wprowadzić je bezpośrednio do systemów bankowych" - wskazał Święcicki.

Jak podaje Morizon, wartość rynku serwisów ogłoszeń nieruchomości to ok. 100 mln zł, z kolei na ok. 250 mln zł szacuje wartość rynku reklam nieruchomości online. Na 1 mld zł jest szacowana wartość prowizji pośredników kredytów hipotecznych oraz kosztów dystrybucji kredytów przez banki. W ub.r. udzielonych zostało 180 tys. kredytów hipotecznych o łącznej wartości 39,5 mld zł.

"Działaliśmy dotychczas na rynku o wartości ok. 250 mln zł, a teraz ze swoimi rozwiązaniami wchodzimy na rynek szacowany na 1 mld zł i celujemy w znaczącą pozycję" - podsumował prezes.

Morizon to platforma technologiczno-finansowa umożliwiająca wyszukiwanie, finansowanie i dokonywanie transakcji na rynku nieruchomości. Grupa dostarcza kompleksowe usługi i narzędzia FinTech dla pośredników nieruchomości, deweloperów i doradców finansowych. Jest największym niezależnym wydawcą serwisów nieruchomości w Polsce oraz dysponuje własną siecią profesjonalnych doradców kredytowych. Spółka zadebiutowała na NewConnect w 2011 r.

Tagi: technologie, media, telekomunikacja, finanse, bankowość, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz