Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Hubert : Orzechowski
|

Obsługa przesyłek sądowych. Tylko Poczta Polska się zgłosiła

2
Podziel się:

Tylko Poczta Polska złożyła ofertę na obsługę przesyłek sądowych i prokuratorskich na lata 2019-21. Centrum Zakupów dla Sądownictwa przeznaczy na ten cel 1,2 mld zł.

Spodziewamy się, że dość szybko będziemy mogli podpisać umowę z Centrum Zakupów - twierdzi prezes Poczty Polskiej.
Spodziewamy się, że dość szybko będziemy mogli podpisać umowę z Centrum Zakupów - twierdzi prezes Poczty Polskiej. (Poczta Polska)

Wartość oferty Poczty jest jednak nieco mniejsza i opiewa na 890 mln brutto.

- Przetarg jest robiony dla sądownictwa i prokuratur, co oznacza ok. 30 mln przesyłek więcej w skali trzech lat. Sądzimy, że nasza oferta jest najlepszą z możliwych, w naszym przekonaniu po bardzo niskich cenach i mamy nadzieję, że spełni wymogi korespondencji dla sądownictwa i prokuratur - powiedział prezes Poczty Polskiej Sławomir Sypniewski.

Sypniewski poinformował, że kwota, którą przyjęło w przetargu Centrum Zakupów, to 1,2 mld zł.

W poprzednim przetargu sprzed trzech lat Poczta przedstawiła ofertę wartości 293 mln zł brutto na trzyletni kontrakt sądowy - ale bez uwzględnienia obsługi prokuratur.

Zobacz także: Pracownicy Poczty Polskiej dostaną w tym roku drugą podwyżkę

- Spodziewamy się, że dość szybko będziemy mogli podpisać umowęz Centrum Zakupów - dziś jesteśmy w momencie, gdy otworzono koperty. Aktualna umowa kończy się z końcem lutego, nowa wejdzie od marca 2019 roku - powiedział prezes.

- Według naszej wiedzy, jest to najniższa cena za tego typu usługę na rynku polskim. Musimy utrzymać rentowność tej usługi i zwiększać przychody. To są ceny uzależnione od wolumenu. Mówimy o ok. 200 mln przesyłek - dodał.

Jak poinformował wiceprezes Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel, cena listu poleconego (najpopularniejsza usługa w ofercie) w obecnym przetargu wynosi 2,64 zł netto wobec ceny 0,95 zł netto w poprzednim przetargu.

W ofercie uwzględniono także kary umowne - ich wysokość to 20% wartości kontraktu.

- Te kary są trzykrotnie, a nawet sześciokrotnie wyższe w niektórych przypadkach, niż w poprzednim - podkreślił prezes.

Sypniewski poinformował, że specyfikacja zamawiającego w tym przetargu jest dużo bardziej restrykcyjna i nakłada większe obowiązki na Pocztę Polską - do tego typu usługi Poczta musi wyodrębnić osobną linię logistyczną, czego nie było w poprzedniej specyfikacji. Znacznie zwiększony został także zakres uchybień, za jakie Poczta może być ukarana oraz zwiększony poziom odpowiedzialności za te uchybienia.

Dodał, że oprócz innej specyfikacji, obecny przetarg odbywa się także w innej sytuacji rynkowej, związanej choćby z rynkiem pracy i wyższą presją płacową.

- Poprzednia oferta Poczty Polskiej była stworzona w sytuacji, kiedy strategia Poczty zakładała redukcję kosztową w postaci likwidacji części sieci i zwolnienia pracowników. Dziś Poczta Polska zwiększa dostępność, zwiększyła zatrudnienie. To należy wziąć pod uwagę. Trzy lata temu też do końca nie wiedzieliśmy, jak będzie wyglądał model współpracy. Teraz wiemy więcej, stąd ta kalkulacja cen - powiedział Sypniewski.

Stwierdził także, że Poczta nie przewiduje w tym roku podniesienia kosztów usług powszechnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
Gallanonim
6 lat temu
Ściema roku - najpierw wykosic konkurencję ceną znacznie poniżej rynkowej, a potem zgarnąć cały rynek dla siebie...
ZP
6 lat temu
skończmy z tą fikcją, poczta polska jako narodowy operator i już, co znowu chcecie z rybnych odbierac przesyłki, ekspert ZP i już