Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PLL LOT otrzymały ok. 1000 aplikacji w naborze na pilotów

4
Podziel się:

Do Polskich Linii Lotniczych LOT (PLL LOT), w związku z zapowiedzianym w czerwcu naborem na 300 dodatkowych pilotów do baz w Warszawie i Budapeszcie, zgłosiło się ponad tysiąc kandydatów, podał przewoźnik. W tym tygodniu LOT ogłosi kolejny nabór na pilotów i personel pokładowy.

PLL LOT otrzymały ok. 1000 aplikacji w naborze na pilotów

"Ku naszemu zadowoleniu, proces rekrutacji pilotów cieszy się dużym powodzeniem. Wszystkie zgłoszenia drobiazgowo sprawdzamy, spotykając się z kandydatami i wybierając z nich tych, którzy najbardziej spełniają kryteria. Zależy nam na najlepszych z najlepszych, dlatego planujemy kontynuować rekrutację w tym modelu co najmniej do końca roku" - powiedział prezes spółki LOT Crew Jerzy Makula, cytowany w komunikacie.

W zaawansowanym procesie rekrutacji jest kilkudziesięciu kandydatów, którzy zaczną się szkolić w październiku na konkretny typ samolotu (tzw. Type Rating). Ponad tysiąc aplikacji trafiło do LOT-u z różnych stron świata. 90% z nich było z Europy (np. z Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Węgier, Hiszpanii, Czech, Słowacji, Rumunii, Serbii i Chorwacji). Jak się okazało, ofertą polskiego przewoźnika zainteresowani są również kandydaci z USA, Bliskiego Wschodu, czy nawet z Ekwadoru, Nowej Zelandii, Australii i Gwadelupy, podano także.

LOT poszukuje kapitanów i pierwszych oficerów na samoloty Bombardier Q400 i Embraer 170/190. Dla pilota z licencją i wymaganym nalotem przewoźnik finansuje koszty szkolenia Type Rating. To jednak dopiero początek ścieżki kariery: w związku z rozwojem LOT-u w ciągu trzech lat możliwe jest uzyskanie szkolenia na samolotach pasażerskich Boeinga: B737 i B787 Dreamliner, przypomniano w materiale.

"Dotychczasowe zainteresowanie ofertą to dowód na to, że LOT jest atrakcyjnym pracodawcą. W odróżnieniu od wielu linii lotniczych, zapewniamy nowym pilotom pełen pakiet szkoleń, za które nie muszą oni ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Dodatkowo, w przeciwieństwie do innych linii w regionie, dajemy naszym lotnikom możliwość rozwoju zawodowego. Co bardzo istotne, zasady awansowania w naszej linii nie są oparte wyłącznie na starszeństwie, lecz w pierwszej kolejności na faktycznych umiejętnościach" - dodał dyr. komunikacji korporacyjnej Adrian Kubicki.

Wymagania wobec kandydatów na kapitanów to m.in.: ważna licencja liniowa, ważne badania medyczne pierwszej klasy, nalot co najmniej 3 000 godzin, z tego co najmniej 1 000 godzin w załogach wieloosobowych w funkcji kapitana, język angielski na poziomie 5 w skali ICAO i prawo do pracy na terenie UE. LOT wdrożył na swoich pokładach zasady anglojęzycznego kokpitu, dlatego nie wymaga od kandydatów na pilotów znajomości języka polskiego. Od kandydatów na pierwszego oficera wymaga się m.in. licencji liniowej (może być to licencja 'frozen') i nalotu ogólnego minimum 200 godzin.

Jednocześnie LOT rekrutuje do bazy w Budapeszcie członków personelu pokładowego. Obecnie pracę stewardes i stewardów LOT-u wykonuje ponad 1,3 tys. osób. W tej chwili w LOT pracuje 60 stewardes i stewardów z Węgier, ale w 2019 r. ich liczba ma wzrosnąć do co najmniej 250. Ogłoszenie w sprawie kolejnego naboru pojawi się w ciągu najbliższych dni, zapowiedziano.

"Oferta, którą wspólnie z naszym brokerem LOT Crew kierujemy do pilotów, stewardes i stewardów jest dodatkowo atrakcyjna z uwagi na stałe przypisanie do jednej z dwóch baz operacyjnych: w Warszawie i Budapeszcie. W przeciwieństwie do przewoźników niskokosztowych, od załóg LOT-u nie oczekuje się częstych zmian lokalizacji bazy, co w znaczący sposób zmniejszałoby komfort pracy i mogłoby negatywnie wpływać na życie rodzinne" - podkreślił Kubicki.

Polskie Linie Lotnicze LOT są spółką Skarbu Państwa. Podstawową działalnością spółki jest transport lotniczy osób w komunikacji krajowej i międzynarodowej. PLL LOT miały ponad 6,8 mln pasażerów w 2017 r., co oznaczało wzrost o ok. 25% r/r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(4)
INSIDER
6 lat temu
Kilka suchych faktów zebranych z internetu: - Piloci w LOT zarabiają nawet po 40 tys pln brutto miesięcznie - Stewardessy w LOT zarabiają od 10 - 12 tys pln brutto miesięcznie - pracują maksimum 65 godzin miesięcznie - związkowcy ogłosili i realizują strajk włoski który jest pewnie główna przyczyna opóźnień - i teaz uwaga: socjalistyczna organizacja związkowa OPZZ i Zandberg i Ikonowicz obrońcy najuboższych stają murem w obronie bogaczy i ich przywilejów?? Pytam się jeszcze raz: O CO W TYM WSZYSTKIM CHODZI ???? Kogo OPZZreprezentuje - lud pracujący miast i wsi, czy najlepiej zarabiających, elity elit ???? Związkowcy zwariowali.
Teodor
6 lat temu
A z San Escobar tyż so podania?
Jan
6 lat temu
Brawo LOT ! Brawo Prezes, brawo Zarząd, brawo wszyscy Pracownicy ! Podnieśliście firmę z upadku i dajcie nikomu tego zniszczyć.
obserwator
6 lat temu
tak trzymać!!!