Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Point Group prowadzi rozmowy o akwizycjach

0
Podziel się:

Platforma Mediowa Point Group prowadzi rozmowy z kilkunastu firmami dotyczące przejęć i nie wyklucza, że niektóre z nich uda się sfinalizować jeszcze w tym roku, wynika z wypowiedzi prezesa Michała Lisieckiego.

Point Group prowadzi rozmowy o akwizycjach
(Yuri Arcurs/Dreamstime.com)

Platforma Mediowa Point Group prowadzi rozmowy z kilkunastu firmami dotyczące przejęć i nie wyklucza, że niektóre z nich uda się sfinalizować jeszcze w tym roku, wynika z wypowiedzi prezesa Michała Lisieckiego.

_ Rozmawiamy z podmiotami o bardzo różnej wartości, w niektórych przypadkach przejmiemy pakiet większościowy, w niektórych nie _ - powiedział Lisiecki na konferencji prasowej. Dodał, że nie jest wykluczone sfinalizowanie części transakcji jeszcze w tym roku.

Point Group poinformował, że dysponuje jeszcze ok. 14,4 mln zł z emisji przeprowadzonej w 2008 r. Spółka planuje na przyszły rok kolejną emisję akcji z której chce pozyskać ok. 20 mln zł. Środki mają zostać przeznaczone na wzmocnienie pozycji w segmencie _ nowe media _, w tym za pomocą akwizycji, również zagranicznych.

Lisiecki poinformował, że zaawansowane rozmowy akwizycyjne są prowadzone z polskimi podmiotami, ale podjęto też negocjacje ze spółkami zagranicznymi. Według Lisieckiego, PMPG nie jest zainteresowana przejęciem Internet Group (które informowało o rozmowach z inwestorami), choć spotkanie w tej sprawie miało miejsce.

W tym roku Point Group brał miejsce w negocjacjach w sprawie prywatyzacji PW Rzeczpospolita (współwłaściciel wydawcy dziennika _ Rzeczpospolita _) oraz Telewizji Puls. Oba procesy zakończyły się niepowodzeniem.

Z wypowiedzi Lisieckiego wynika, że spółka mogłaby być zainteresowana powrotem do tych rozmów, ale zamierza przede wszystkim skoncentrować się na rozwoju działalności w internecie.

_ Zamierzamy inwestować głównie w serwisy narzędziowe, których oferta jest trudna do skopiowania _ - powiedziała wiceprezes Benita Jakubowska. Spółka będzie też pracować nad rozwojem sieci reklamy internetowej wykorzystując m.in. porozumienie o współpracy z Fox International Channels z grupy News Corporation.

Spółka jest zainteresowana wejściem na rynki zagranicznych, zwłaszcza regionu BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny).

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 8,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 5,02 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 43,12 mln zł wobec 44,82 mln zł.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)