Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
LPP stawia na e-commerce. Zatrudni setkę specjalistów IT

LPP stawia na e-commerce. Zatrudni setkę specjalistów IT

Wiceprezes Jacek Kujawa jest odpowiedzialny w LPP za logistykę i IT. Fot. LPP S.A.
Wiceprezes Jacek Kujawa jest odpowiedzialny w LPP za logistykę i IT.

Właściciel marek odzieżowych Reserved, Cropp i House szuka analityków biznesowych, programistów i testerów. LPP inwestuje w zespół i technologie, by do 2021 roku sprzedaż ubrań online stanowiła 20 proc. przychodów.

- Od kilku lat intensywnie pracujemy nad nowymi technologiami. Utrzymujemy stałe wzrosty sprzedaży internetowej na poziomie ponad 100 proc. rocznie. W przyszłym roku chcemy działać online już w 35 krajach, jednocześnie cały czas rozwijając sieć stacjonarną i logistykę - wskazuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP do spraw IT i logistyki.

Podkreśla, że na rynku zachodzi prawdziwa rewolucja cyfrowa w handlu detalicznym. Efektem ma być zacieranie się różnic między e-commerce a tradycyjną siecią sprzedaży.

- Dlatego, choć jesteśmy firmą modową, to kierunek naszych działań wyznaczają technologie, za którymi stoi sztab specjalistów. Przed nami kolejne wyzwania, stąd nasza decyzja o powiększeniu działu IT i zatrudnieniu kolejnych 100 specjalistów tej branży (nowe osoby w dziale IT firmy mają wspierać wszystkie obszary działalności, e-commerce jest tylko jednym z nich - przyp. red.) - komentuje wiceprezes LPP.

Czytaj więcej: Dekpol ma umowę z LPP ws. rozbudowy centrum dystrybucyjnego

LPP w technologie inwestuje rocznie około 60 mln zł rocznie. Oprócz e-commerce strategicznym dla spółki obszarem rozwoju jest też fashion tech, czyli wykorzystanie nowych technologii w całym łańcuchu dostaw, począwszy od projektowania odzieży, poprzez logistykę, aż po wielokanałową sprzedaż i obsługę posprzedażową klientów.

Tak się robi modę w Polsce. Zobacz LPP od kuchni


 

Obecnie zespół IT polskiego producenta odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID oraz opracowywania dedykowanej temu aplikacji. To system elektronicznych "metek", które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki tej technologii w salonach LPP będzie można m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany asortyment, uzyskać podpowiedź na temat dodatkowej oferty pasującej do przymierzanych ubrań czy szybciej dokonać zakupu.

Jacek Kujawa chwali się, że LPP posiada najnowocześniejsze, zautomatyzowane magazyny w tej części Europy, które umożliwiają wysyłkę 1,5 mln sztuk odzieży dziennie.

Czytaj więcej: Sinsay rośnie szybciej niż Reserved. Drugie najwyższe zyski w historii LPP

LPP tworzy i rozwija technologie w oparciu o swój dział IT. Obecnie nad projektami spółki pracuje 350 informatyków. Kolejna setka ma pomóc w realizacji strategii, która zakłada osiągnięcie do 2021 roku 10,5 mld zł przychodu. Udział sprzedaży internetowej w całości przychodów firmy wynosi obecnie niecałe 9 proc., a za trzy lata ma sięgać 20 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

lpp, it, praca, e-commerce, reserved, house, specjaliści, cropp
ISB
Czytaj także
Polecane galerie
meff
2018-09-14 18:23
Jak to wypali to spółka będzie mieć ładne wzrosty. I tak ostatnio jest super, ale teraz widzę, że chcą jeszcze przycisnąć z rozwojem. Trzymam kciuki.
Keny
2018-09-13 14:32
No to konkurencja może zacząć się oddalać jeśli LPP ruszy w eccomerce pełną parą. Z takim działem będą pewnie krok przed resztą.
ja
2018-09-12 19:16
Inwestycja szybko się zwróci. Powodzenia w wejściu do tylu nowych krajów. Wiadomo sklepy internetowe to nie ta półka przedsięwzięcia co ze sklepami stacjonarnymi, ale też w tylu miejscach się przebić na pewno nie będzie łatwo.
Pokaż wszystkie komentarze (8)