Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PZPM: Liczba rejestracji autobusów nowych spadła o 23,6% r/r do 165 w VII

0
Podziel się:

Polscy przewoźnicy zarejestrowali łącznie 165 autobusów w lipcu br., co oznacza spadek o 23,6% r/r, wynika z analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy JMK, przygotowanej na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. 

PZPM: Liczba rejestracji autobusów nowych spadła o 23,6% r/r do 165 w VII

"W lipcu 2018 r. krajowi przewoźnicy zarejestrowali łącznie 165 nowych autobusów. To wynik o 51 szt. niższy niż rok wcześniej (-23,6%), kiedy sprzedano 216 pojazdów. Mimo to skumulowany rezultat autobusowych rejestracji osiągnął rekordowy, niespotykany dotąd poziom. Razem w ciągu 7 miesięcy 2018 r. w Polsce sprzedano 1 601 autobusów (+229 szt. / +16,7%), co jest najlepszym wynikiem na rynku autobusów o tej porze roku, od kiedy go monitorujemy. To rezultat porównywalny tylko z doskonałym i także rekordowym poziomem z zeszłego roku, kiedy w analogicznym okresie poziom rejestracji wyniósł 1 372 szt" - czytamy w komunikacie.

Lipcowy spadek to przede wszystkim efekt niskiej liczby rejestracji w segmencie autobusów miejskich, gdzie zarejestrowano w lipcu zaledwie 60 pojazdów (-58 szt. / -49,2%) wobec 118 szt. rok wcześniej, z czego najwięcej w Krakowie. W kategorii MINI sprzedaż zmniejszyła się o 1 szt. do 77 szt. (-1,3%) w porównaniu z sytuacją sprzed roku.

Wzrosty z kolei pojawiły się w dwóch kategoriach:

- autobusów międzymiastowych, która zamknęła lipiec na solidnym plusie - z wynikiem 8 autobusów, czyli o 5 szt. więcej (+166,7%) niż rok wcześniej;

- autobusów turystycznych, gdzie po czerwcowym spadku mamy znowu wzrost. W lipcu zarejestrowano tu 19 autokarów, podczas gdy rok wcześniej 17 szt. (+2 szt. / +11,8%), podano również.

"Po 7 miesiącach 2018 r. zdecydowanym liderem autobusowego rynku w Polsce została marka Mercedes-Benz (678), która swój sukces zawdzięcza przede wszystkim świetnym wynikom w kategorii MINI (poniżej 8 ton DMC), gdzie zarejestrowano 464 pojazdów z trójramienną gwiazdą. Pozostałe strategiczne dla Mercedesa kategorie to segment miejski (110 ) i turystyczny (88). Skumulowany poziom jest o 18 szt. wyższy niż przed rokiem (+2,7%), co dało marce udział na poziomie 42,4% (-5,8 pkt proc.)" - czytamy w rankingu marek.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)