Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PZPM: Liczba rejestracji autobusów nowych wzrosła o 19,7% r/r do 225 w VIII

0
Podziel się:

Warszawa, 03.10.2018 (ISBnews) - Polscy przewoźnicy zarejestrowali łącznie 225 autobusów w sierpniu br., co oznacza wzrost o 19,7% r/r, wynika z analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy JMK, przygotowanej na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. 

PZPM: Liczba rejestracji autobusów nowych wzrosła o 19,7% r/r do 225 w VIII

"W sierpniu 2018 r. krajowi przewoźnicy zarejestrowali łącznie 225 nowych autobusów. To wynik o 37 szt. wyższy niż rok wcześniej (+19,7%), kiedy sprzedano 188 pojazdów. Skumulowany rezultat autobusowych rejestracji osiągnął rekordowy i niespotykany dotąd poziom. Razem w ciągu 8 miesięcy 2018 r. w Polsce sprzedano 1826 autobusów (+266 szt. / +17%), co jest najlepszym wynikiem na rynku autobusów o tej porze roku. To rezultat porównywalny tylko z doskonałym i także rekordowym poziomem z zeszłego roku, kiedy w analogicznym okresie poziom rejestracji wyniósł 1560 szt." - czytamy w komunikacie.

Sierpniowy wzrost związany jest przede wszystkim z realizacją dużych miejskich zamówień w tym roku. Do tego doszło styczniowe przesunięcie rejestracji warszawskiego i kieleckiego kontraktu. W 2018 r. wcześniej niż zwykle wystartowały także odbiory autokarów, co obrazuje rosnąca dynamika w segmencie turystycznym.

Mimo lipcowego spowolnienia, polski rynek autobusów osiągnął po 8. miesiącach 2018 r. wysoki, skumulowany poziom. To razem 1826 szt., co oznacza absolutny rekord na przestrzeni ostatnich lat. W analogicznym okresie w 2017 r. zarejestrowano w Polsce 1560 pojazdów, w 2016 r. - 1331 szt., w 2015 r. - 1118 szt., a w 2014 r. 1002 szt.

"Cały czas spodziewamy się, że w 2018 r. tendencja wzrostowa zostanie utrzymana i rynek na koniec roku zamknie się na poziomie ok. 2900 autobusów, co oznacza tempo wzrostu na poziomie ok. +30%, co z kolei przekłada się na ok. 700 rejestracji więcej niż w ubiegłym, rekordowym roku. Będzie to zbliżenie się do niewyobrażalnej do tej pory bariery 3 tys. sprzedanych rocznie nowych pojazdów" - czytamy także.

"Po 8 miesiącach 2018 r. zdecydowanym liderem autobusowego rynku w Polsce powyżej 3,5 t DMC została marka Mercedes-Benz (757), która swój sukces zawdzięcza przede wszystkim świetnym wynikom w kategorii MINI (poniżej 8 ton DMC), gdzie zarejestrowano 535 pojazdów z trójramienną gwiazdą. Pozostałe strategiczne dla Mercedesa kategorie to segment miejski (111) i turystyczny (95). Skumulowany poziom jest o 34 szt. wyższy niż przed rokiem (+4,7%), co dało marce udział na poziomie 41,5% (-4,9 pkt proc.).- czytamy w rankingu marek.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)