Przedstawiciele obu stacji przewidują, że w 2010 roku rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie w tempie jednocyfrowym. Oznacza to, że nie odrobi tegorocznych strat, które sięgną kilkanaście procent.
na zdjęciu prezes Polsatu, Zygmunt Solorz* *
_ Przewiduję, że w przyszłym roku rynek reklamy telewizyjnej odnotuje jednocyfrowy wzrost _ - powiedział dziennikarzom Piotr Tyborowicz, dyrektor ds. sprzedaży TVN.
_ Ja także spodziewam się w 2010 roku jednocyfrowej zwyżki _ - dodał Maciej Stec, członek zarządu Polsatu.
Przedstawiciele obu stacji różnią się nieco w prognozach tegorocznego spadku rynku reklamy telewizyjnej.
_ Moim zdaniem rynek w tym roku spadnie o 15-20 proc., może bliżej 15 proc. _ - powiedział Stec.
_ Ja także przewiduję kilkunastoprocentową zniżkę, ale raczej w przedziale 10-15 proc. Czwarty kwartał wygląda nieco lepiej _ - powiedział Tyborowicz.
Według Starlinka rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie dziewięciu miesięcy 2009 roku zmniejszył się o 12,8 proc. do 2,29 mld zł. W całym 2008 roku wartość tego rynku sięgnęła 3,8 mld zł.