Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska ws. dodatkowych usług

0
Podziel się:
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska ws. dodatkowych usług

Warszawa, 05.09.2016 (ISBnews) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w związku ze świadczeniem serwisu "Granie na Czekanie"/ "Szafa Gra" oraz usługi dodatkowej "Prenumerata". Wątpliwości wzbudza brak uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na uruchomienie dodatkowo płatnych usług, podał Urząd.

"Granie na Czekanie"/ "Szafa Gra" to usługa świadczona przez T-Mobile Polska polegająca na odtwarzaniu utworów muzycznych podczas oczekiwania na połączenie. Spółka oferuje także serwis pn. "Prenumerata", w ramach którego konsument otrzymuje dostęp do informacji oraz serwisów rozrywkowych. Przez okres promocyjny korzystanie z tych usług jest nieodpłatne, podano w komunikacie.

We wszczętym postępowaniu Urząd zakwestionował praktykę polegającą na braku wyraźnej zgody konsumentów na dodatkowo płatne usługi, co może być sprzeczne z przepisami ustawy o prawach konsumenta.

"Zgodnie z art. 10 ust. 1 tej ustawy - najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne przedsiębiorcy. Z informacji zebranych przez UOKiK wynika, że spółka domyślnie aktywuje serwisy przy zawarciu umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub na skutek doładowania konta. Konsument, który sam nie zrezygnuje z serwisów (np. poprzez wysłanie SMS lub kontakt z Biurem Obsługi Abonenta) zobowiązany jest do ponoszenia dodatkowych kosztów, pomimo że podczas zawierania umowy nie był proszony o zgodę na dodatkowe płatności" - czytamy w komunikacie.

W efekcie prowadzonego postępowania administracyjnego Urząd może wydać decyzję zakazującą stosowania praktyki naruszającej prawa słabszych uczestników rynku oraz nałożyć karę pieniężną w wysokości do 10% obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok nałożenia kary, a także może również określić środki usunięcia trwających skutków bezprawnej praktyki przedsiębiorcy, podano w komunikacie.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)