Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wskaźnik koniunktury w przemyśle IRG SGH wzrósł o 2,6 pkt m/m do 1,6 pkt we IX

0
Podziel się:

Warszawa, 09.10.2018 (ISBnews) - Wskaźnik koniunktury w przemyśle przetwórczym, wyliczany przez Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej (IRG SGH), wzrósł o 2,6 pkt m/m i wyniósł 1,6 pkt we wrześniu 2018 r., podał Instytut. Wskaźnik jest niższy od wartości sprzed roku o 1,8 pkt. 

Wskaźnik koniunktury w przemyśle IRG SGH wzrósł o 2,6 pkt m/m do 1,6 pkt we IX

"Wzrost wartości wskaźnika odnotowały zarówno firmy prywatne, jak i publiczne. Zwiększyły się salda poziomu produkcji, zamówień, zarówno w ujęciu ogółem jak i eksportowym, poziomu cen, zatrudnienia, sytuacji finansowej przedsiębiorstw. Zmalały salda zapasów oraz oceny ogólnej kondycji gospodarki polskiej. Utrzymują się różnice w ocenach firm prywatnych i publicznych, zarówno w ocenie sytuacji bieżącej, jak i oczekiwań na najbliższą przyszłość" - czytamy w komunikacie.

Zmiany koniunktury były zróżnicowane w poszczególnych wyróżnionych przekrojach. W przekroju według głównych grup produktowych poprawę koniunktury odnotowano w produkcji trwałych i nietrwałych dóbr konsumpcyjnych oraz dóbr inwestycyjnych, podano także.

"Pogorszenie koniunktury odnotowano w produkcji półproduktów. Największa poprawa miała miejsce w produkcji dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku. W przekroju według wielkości firm poprawę odnotowano w firmach zatrudniających ponad od 51 do 250 i od 251 do 500 pracowników. Największy spadek wartości wskaźnika koniunktury miał miejsce w przedsiębiorstwach największych, z zatrudnieniem ponad 500 pracowników" - czytamy dalej.

W przekroju regionalnym poprawę koniunktury odnotowano w regionach: północno-zachodnim, południowo-zachodnim, północnym, wschodnim i województwie mazowieckim. Najwyższą wartość, 17 pkt, wskaźnik przyjął dla regionu wschodniego. Najniższą, -18,4, dla regionu centralnego, podał też Instytut.

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)