Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wyniki Cyfrowego Polsatu. Sieć Plus podwyższa zysk

0
Podziel się:

Firma chwali się trzykrotnym wzrostem przychodów. Łączny udział w oglądalności wyniósł 23,97 procent.

Wyniki Cyfrowego Polsatu. Sieć Plus podwyższa zysk
(monkeybusinessimages/iStockphoto)

Cyfrowy Polsat zarobił w pierwszym kwartale 2015 roku 170,8 mln złotych, to o 74 procent więcej niż przed rokiem. Dobre wyniki to po części rezultat konsolidacji z operatorem telekomunikacyjnym Polkomtel. Jak podaje spółka w sprawozdaniu finansowym, oglądalność głównego kanału wyniosła 13,44 procent.

Spółka odnotowała 170,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w pierwszych trzech miesiącach tego roku wobec 98,2 mln zł zysku rok wcześniej.

Firma chwali się trzykrotnym wzrostem przychodów przede wszystkim dzięki przejęciu operatora telekomunikacyjnego spółki Polkomtel. Wyniosły one 2,329 mld złotych wobec 723,3 mln zł rok wcześniej.

Udział w oglądalności wybranych kanałów Grupy Polsat na koniec marca (w procentach)
Źródło: Money.pl, na podstawie sprawozdania finansowego Cyfrowego Polsatu
2015 2014
Polsat 13,44 13,20
Polsat 2 1,42 1,56
Polsat News 0,73 0,96
Polsat Sport 0,35 0,42
Polsat Film 0,74 0,61

Łączny udział w oglądalności wyniósł 23,97 procent. Na koniec pierwszego kwartału 2014 roku wynosiła ona 22,5 procent. Na rynku reklamy spółka ma 25,3 procent udziału.

Liczba usług kontraktowych świadczonych przez spółkę wzrosła o 3,4 procent do wartości 12,394 mln. Z kolei liczba usług przedpłaconych spadła o 7,3 procent do 4,034 mln.

Zysk operacyjny wyniósł 428,7 mln zł wobec 219,4 mln zł zysku rok wcześniej.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel to zintegrowana grupa medialno-telekomunikacyjna kontrolowana przez Zygmunta Solorza Żaka.

Cyfrowy Polsat nadal celuje w 1 mln klientów smartDOM

- Konsekwentnie kontynuujemy realizację strategii rozwoju w obszarze usług zintegrowanych. Nasz program łączenia usług smartDOM w szybkim tempie zyskuje nowych uczestników, co ma bardzo pozytywny wpływ na wzrost wskaźnika nasycenia usługami, średniego przychodu od klienta oraz lojalności abonentów i ich satysfakcji ze świadczonych przez nas usług - powiedział Gillner-Gorywoda podczas konferencji prasowej.

Jak wskazał, pozwoliło to w I kwartale na wzrost wyników operacyjnych, przy utrzymaniu pozycji lidera na kluczowych dla grupy rynkach - płatnej telewizji, telefonii komórkowej w segmencie usług kontraktowych oraz telewizyjnym, zarówno w grupie kanałów głównych, jak i tematycznych.

Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód wyniosła 16,4 mln, z czego 75 proc. to usługi świadczone w modelu kontraktowym, co gwarantuje wyższą stabilność przychodów w przyszłości oraz wyższą lojalność klientów.

Wyniki sprzedaży w ramach programu smartDOM określono jako doskonałe: 707 tys. klientów programu, 2,17 mln aktywnych usług (RGU) posiadanych przez tę grupę klientów, 319 tys. dodatkowych usług dokupionych przez klientów programu w I kwartale br.

Grupa ma 6,1 mln klientów kontraktowych i - według słów prezesa - tendencja nie jest satysfakcjonująca; grupa szykuje aktywne działania prosprzedażowe w ramach nowej platformy komunikacyjnej.

Liczba usług (RGU) kontraktowych wzrosła r/r do 12,4 mln, ARPU klienta kontraktowego wzrosło r/r do 85,8 zł, wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód (RGU) wzrósł r/r do 2,04/klienta, utrzymuje się niski wskaźnik churn 9,5 proc.

Liczba usług dostępu do mobilnego internetu w modelu kontraktowym wzrosła o 39 proc r/r do ponad 1,4 mln, zaś łączna liczba usług dostępu do mobilnego internetu wzrosła do ponad 1,6 mln.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)