Autostrada A2 będzie dłuższa. Jest przetarg na odcinek w okolice granicy z Białorusią
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetarg na projekt i budowę ponad 9-kilometrowego odcinka autostrady A2 w woj. lubelskim. Inwestycja zakłada budowę dwujezdniowej drogi z rezerwą na trzeci pas oraz infrastrukturę towarzyszącą.
GDDKiA, w ramach intensyfikacji inwestycji drogowych, ogłosiła przetarg na budowę odcinka autostrady A2 między Kijowcem a Dobryniem. Projekt przewiduje dwie jezdnie z dwoma pasami każda, ale z możliwością dobudowy trzeciego. Na trasie powstaną węzeł Dobryń i pary MOP-ów: Kijowiec Północ i Południe.
W ramach kontraktu powstaną również obiekty inżynierskie, drogi lokalne, oświetlenie, odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także - co ciekawe - chodniki, ścieżki rowerowe i ciąg pieszo-rowerowy.
Ogłoszenie o przetargu zostało przekazane do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, a oferty można składać do 22 stycznia 2025 roku. Wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie projektu technicznego i wykonawczego, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wybudowanie ponad 9 kilometrów autostrady A2.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Auta sprzedają się po średnio 42 dniach. Szefowa serwisu ujawnia
W przyszłości trasa ta może umożliwić dojazd do terminala samochodowego Koroszczyn na granicy z Białorusią.
Szersza autostrada A2
Równocześnie, GDDKiA planuje rozbudowę odcinka A2 między Warszawą a Łodzią, co ma na celu zwiększenie przepustowości kluczowych tras w kraju. Prace mają być prowadzone stopniowo, z zachowaniem przejezdności autostrady.
Z końcem października do Wojewody Łódzkiego i Wojewody Mazowieckiego GDDKiA złożyła wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Przetarg na rozbudowę trasy planowany jest na przyszły rok.
Docelowo A2 będzie miała po trzy pasy w obu kierunkach na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków i po cztery pasy od węzła Pruszków do węzła Konotopa.
Planowana rozbudowa ma kluczowe znaczenie nie tylko dla ruchu krajowego, ale również międzynarodowego, umożliwiając lepszą komunikację z sąsiednimi państwami. Szczególny nacisk kładziony jest na zwiększenie dostępności tras dla ciężarówek przekraczających granicę.