Autostradą A2 w kierunku Białorusi. GDDKiA otworzyła oferty. Jest dobrze
Dwunastu wykonawców zgłosiło swoje oferty w przetargu na projekt i budowę ponad 16-kilometrowego odcinka autostrady A2 między Białą Podlaską a Kijowcem na Lubelszczyźnie. Z rozstrzygnięciem nie powinno być problemu, bo w kosztorysie GDDKiA zmieściła się połowa oferentów.
Dwunastu wykonawców zgłosiło swoje oferty w przetargu na projektowanie i budowę odcinka autostrady A2 w województwie lubelskim. GDDKiA poinformowała, że chodzi o odcinek długości ponad 16 km pomiędzy Białą Podlaską a Kijowcem.
GDDKiA zamierza przeznaczyć na ten cel ok. 673,9 mln zł. W kosztorysie zmieściło się sześć ofert. Najbardziej konkurencyjne cenowo okazało się konsorcjum firm Mirbud i Budpol, które zaproponowało cenę ponad 571 mln zł. Najdroższą ofertę przedstawiła firma Unibep, z kwotą ponad 762 mln zł.
- Rozpoczęła się analiza i ocena wszystkich ofert. Umowę planujemy podpisać w pierwszej połowie 2026 r. - poinformowała w czwartek rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Dodała, że oferty będą oceniane m.in. pod względem ceny oraz okresu gwarancji na mosty i ekrany akustyczne.
Problem z walutą euro. Ekspert wskazuje na przykład Niemiec
GDDKiA podał termin planowanego otwarcia A2
Przetarg na tę inwestycję został ogłoszony w maju. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje, że jeśli nie będzie odwołań, umowa zostanie podpisana w pierwszej połowie 2026 r.
Wykonawca będzie miał 32 miesiące na realizację projektu, w tym 10 miesięcy na etap projektowania. Zadaniem będzie stworzenie projektu technicznego, uzyskanie wszelkich decyzji oraz budowa odcinka między węzłem Biała Podlaska a okolicami miejscowości Kijowiec.
W ramach projektu powstaną nowe obiekty inżynierskie, drogi lokalne, oświetlenie, odwodnienie oraz instalacje ochrony środowiska. Planowane są także chodniki i ścieżki rowerowe dla pieszych i rowerzystów. Zakończenie prac przewiduje się na rok 2029.
Obecnie trzy z czterech odcinków autostrady A2 między Siedlcami a Białą Podlaską są w toku realizacji, z zaawansowaniem prac ocenianym przez GDDKiA na ponad 80 proc. GDDKiA dysponuje już pozwoleniem na użytkowanie fragmentu Swory-Biała Podlaska, który zostanie oddany po zakończeniu prac na wcześniejszych odcinkach.
Źródło: PAP