Będzie nowa autostrada w Polsce. W przyszłym roku przetarg
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że na liście inwestycji do realizacji jest m.in. A50, która ma powstać do końca przyszłej dekady i która wspólnie z drogą ekspresową S50 stworzy Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej (OAW).
"Od początku 2024 r. podpisaliśmy 25 umów, zdecydowanie więcej niż w całym 2023 r., a ich liczba jeszcze wzrośnie. Podpisane w tym roku umowy na realizacje to blisko 333 km nowych dróg o wartości ponad 12,4 mld zł. W 2023 r. na inwestycje wydaliśmy ok. 17 mld zł, a prognoza na ten rok to ok. 20 mld zł. W realizacji mamy ponad 1,6 tys. km nowych dróg" - informowała niedawno w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Przygotowania GDDKiA do budowy autostrady A50
Co więcej, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że podpisane i przygotowywane umowy sprawią, że co najmniej do 2030 r. wydawać będzie ok. 20 mld zł rocznie na inwestycje.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kto zapłaci akcyzę za elektryki? Adam Sikorski w Biznes Klasie.
"Obecnie realizujemy ponad 100 km autostrad, a po ukończeniu A2 od Białej Podlaskiej do granicy państwa do budowy pozostanie jeszcze A50 wchodząca w skład Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Jako pierwsza ruszy też rozbudowa o dodatkowy pas ruchu autostrady A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą" - informuje GDDKiA.
Obwodnica, złożona z S50 i A50, powstać ma do końca przyszłej dekady. Prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego rozpoczęły się dwa lata temu. W 2025 r., jak podaje Interia, ma być zaś ogłoszony przetarg na projekt i budowę.
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma pomóc odkorkować stolicę. I nie tylko. Droga, jak twierdzi GDDKiA, poprawi połączenie Warszawy z aglomeracją bydgosko-toruńską, trójmiejską, krakowską, łódzką, wrocławską, lubelską, portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu, a także północną, południową i południowo-wschodnią częścią kraju.