Bezos rzuca wyzwanie Muskowi. Slate ma być rywalem Tesli. Niska cena i szyby na korbkę
Jeff Bezos zainwestował w Slate Auto, czyli amerykańskiego pretendenta do rzucenia rękawicy Tesli Elona Muska. Firma będzie produkować proste i konfigurowalne samochody elektryczne. I przede wszystkim tanie.
Slate Auto wjeżdża na rynek jako przeciwieństwo Tesli. "Elektryk" od Jeffa Bezosa nie ma ekranów, szyby trzeba opuszczać manualnie, na próżno szukać tu gadżetów. Jego największym atutem jest cena - po dopłatach ma kosztować nawet 20 tys. dol. To niemal połowa kwoty, jaką trzeba zostawić firmie Elona Muska, by wyjechać z salonu nową Teslą.
Na ulice pierwsze egzemplarze modelu Slate Truck mają wyjechać w 2026 r. Samochody montowane w Stanach Zjednoczonych mają pobić cenowo także tanie auta elektryczne z Chin. Amerykańska prasa zwraca uwagę, że droższy jest nawet Nissan Leaf, jeden z pionierów elektromobilności na świecie. Szacunkowa sprzedaż Slate Auto to 150 tys. egzemplarzy rocznie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tesla model 3 HL- a Elon Muskznowu swoje
Slate Truck. Pierwszy model "elektryka" od Jeffa Bezosa
Silnik o mocy 150 KM, napęd na tylną oś, przyspieszenie około 8 sekund do "setki" i od 240 do 390 km zasięgu. Jak napisała "Rzeczpospolita", "osiągi auta nie robią wrażenia", ale Slate Truck ma inne atuty. "Może wykorzystać słabość wielkiego rywala, bo po wmieszaniu się Elona Muska do polityki sprzedaż jego aut mocno ucierpiała" - przypomina dziennik.
- Slate powstał, by oddać władzę w ręce klientów, których przemysł samochodowy ignorował - powiedział Chris Barman, szef firmy, podczas prezentacji w Los Angeles.
Marka ma odwoływać się też do początkowego ducha Tesli, którym była innowacyjność, prostota, ekologia i oryginalność. Nie ma za to aspiracji do segmentu premium. I bez tego jednak ma wygrywać pomysłowością. "Kupujący mają bowiem dziesiątki możliwości konfiguracji swojego auta. Można je swobodnie personalizować i rozbudowywać (dowolnie zmieniając pick-upa w wersję SUV)" - czytamy.
Ponadto, wejście Jeffa Bezosa w segment samochodów elektrycznych otwiera kolejne pole do rywalizacji obu miliarderów. Już dziś SpaceX Elona Muska i BlueOrigin Bezosa konkurują na rynku lotów w kosmos.