Bilet na pociąg kupisz w sklepie spożywczym i na stacji paliw. PKP Intercity zapowiada

PKP Intercity planuje rozszerzyć sieć sprzedaży stacjonarnej biletów o kioski, hotele, sklepy spożywcze i stacje benzynowe - poinformowała firma w piątkowym komunikacie.

PKP Intercity zapowiada: bilet na pociąg kupisz w kiosku, sklepie spożywczym i na stacji paliwPKP Intercity zapowiada: bilet na pociąg kupisz w kiosku, sklepie spożywczym i na stacji paliw
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Tomasz Warszewski
oprac.  TOS

Jak czytamy, przewoźnik podjął taką decyzję, "mając na uwadze komfort pasażerów, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów". Intercity zapowiada, że zmiany mają wejść w życie "w najbliższym czasie".

Spółka przypomniała, że we wrześniu 2021 r. wprowadziła nowy model sprzedaży agencyjnej, który wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z nawiązaniem współpracy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Z krzywego peronu ludzie będą jeździć, jeśli będzie dobra oferta". Ekspert o paradoksie polskiej kolei

Rok temu PKP Intercity zaczęło współpracę z serwisem mPay, który został pierwszym partnerem zewnętrznym. Przez ten czas partnerów przybywało i dziś bilety na pociągi PKP Intercity można też kupić na platformach e-podroznik.pl, Koleo i Skycash. Łącznie w zewnętrznych zdalnych kanałach sprzedaży pasażerowie kupili prawie 3,5 mln biletów - podlicza przewoźnik.

"Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne" - argumentuje swoją najnowszą decyzję spółka. I chwali się, że usprawnia też działanie własnej aplikacji mobilnej. Ostatnio wprowadził możliwość pobrania biletu w formie PDF i opcję dodania przejazdu do kalendarza. Przewoźnik sprzedał za pośrednictwem swojej aplikacji w sumie już niemal 700 tys. biletów.

Będzie też program lojalnościowy

To niejedyne zmiany. W czwartek wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz powiedział, że przewoźnik planuje w wakacje ogłosić ważny przetarg dla podróżnych. Zwycięzca postępowania będzie miał przygotować program lojalnościowy dla korzystających z usług państwowej spółki. W grze są tańsze bilety, ale też na nagrody rzeczowe.

PKP Intercity oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) to połączenia ekspresowe. Największą popularnością cieszą się pociągi TLK i IC – w 2022 roku wybrało je ponad 90 proc. osób podróżujących z PKP Intercity.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W 2022 r. z usług przewoźnika skorzystało prawie 60 mln pasażerów. Do 2030 roku spółka chce przeznaczyć 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.

Punktualność spada

Z danych Urzędu Transportu Kolejowego za 2022 rok wynika, że PKP Intercity były tym przewoźnikiem, którego pociągi spóźniały się najczęściej. Punktualność składów tej firmy wyniosła w ubiegłym roku zaledwie 66,6 proc. W przypadku tej spółki widać też największy spadek punktualności - o 5,9 p.p. wobec 2021 r. PKP Intercity ma nie tylko problem z liczbą opóźnień, ale również z ich długością. Urząd Transportu Kolejowego podaje, że pociągi tej spółki w ubiegłym roku przyjechały opóźnione o co najmniej dwie godziny aż 2723 razy.

Cezary Nowak, rzecznik PKP IC, w odpowiedzi na pytania money.pl zwracał w kwietniu uwagę, że większość (62,4 proc.) opóźnień pociągów spółki wynikało z przyczyn, na które nie miał żadnego wpływu. Wymienia m.in. niskie temperatury, problemy zagranicznych przewoźników, wypadki z udziałem ludzi (w tym próby samobójcze) itp.

Rzecznik spółki podkreśla też rekordowe zainteresowanie połączeniami PKP IC. Spółka o 10 mln pobiła rekord przewiezionych pasażerów z 2019 r., gdy z jej usług skorzystało 49 mln podróżnych. To powoduje, że na niektórych stacjach pociąg musi stać dłużej, żeby wszyscy zdążyli wysiąść i wsiąść. Zwłaszcza latem, w święta i długie weekendy.

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują