Notowania

iab
14.01.2020 15:56

Branża digital cierpi na brak wyspecjalizowanych pracowników

3/4 europejskich pracodawców z branży digital wskazuje, że brak odpowiednich kwalifikacji kandydatów jest główną barierą podczas procesu rekrutacji, a w przeważającej większości państw UE system edukacji nie nadąża za cyfrową rewolucją, która od kilkunastu lat dzieje się na naszych oczach – wynika z najnowszego raportu IAB Europe „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym”.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Materiały prasowe)

Jak wynika z raportu, rekruterzy najbardziej cenią u kandydatów kompetencje programmatic (59%) oraz analityczne (51%). Na kolejnych miejscach uplasowały się umiejętności związane z zarządzaniem reklamą w social media (44%), cross-media (43%) oraz planowaniem kampanii (39%).

Alarmujący jest fakt, że mimo iż 90% europejskich pracowników jest chętnych do wzięcia udziału w kursach podnoszących ich kwalifikacje, tylko 30% z nich otrzymało firmowe szkolenie w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Aby w pełni wykorzystać możliwości, jakie stwarza nowoczesny rynek pracy, potrzebne są dalsze wysiłki i inwestycje nie tylko ze strony pracodawców, ale również europejskich rządów, które powinny nadać mocny impuls w kwestii transformacji cyfrowej systemów edukacji.

- Powinniśmy mocno postawić na edukację, jeśli chcemy budować innowacyjną gospodarkę. W opracowanym przez Komisję Europejską rankingu indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego (DESI) na tle 28 państw członkowskich UE Polska uplasowała się na 25 miejscu. Prawie 50% Polaków nie ma podstawowych umiejętności cyfrowych, a 56% przedsiębiorstw wykazuje się bardzo niskim poziomem cyfryzacji. – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. – To pokazuje jak duża jest potrzeba transformacji polskiego systemu edukacji oraz przeprowadzenia profesjonalnych szkoleń dla pracowników w zakresie kompetencji digitalowych.

Jak wynika z raportu IAB Europe, większość kandydatów z branży digital decyduje się na udział w procesach rekrutacyjnych na stanowiska związane z zarządzaniem mediami społecznościowych (52%) oraz tworzeniem strategii marketingowej (46%). Tylko 37% zgłoszeń dotyczy ofert w których wiodącą rolę pełnią umiejętności w obszarze programmatic. Pokazuje to tylko jak duży jest rozdźwięk między potrzebami pracodawców, a kwalifikacjami pracowników.

Pełny raport IAB Europe „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym” dostępny jest TUTAJ.

Tagi: iab
Źródło:
Informacja prasowa
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
14-01-2020

uranDobra edukacja powinna polegać li tylko na rozbudzaniu zainteresowań umysłowych wśród dzieci i młodzieży. Typowa europejska robi zaś na odwrót ( … Czytaj całość

14-01-2020

Mikołaj5000,-netto na łapę, auto o wartości conajmniej za 150 000,-,czuli wiecie jakie, telefon o wartości conajmniej 5000,-zeta iproszę do mnie dzwonić...

Rozwiń komentarze (2)