Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Branża digital cierpi na brak wyspecjalizowanych pracowników

2
Podziel się:

3/4 europejskich pracodawców z branży digital wskazuje, że brak odpowiednich kwalifikacji kandydatów jest główną barierą podczas procesu rekrutacji, a w przeważającej większości państw UE system edukacji nie nadąża za cyfrową rewolucją, która od kilkunastu lat dzieje się na naszych oczach – wynika z najnowszego raportu IAB Europe „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym”.

Branża digital cierpi na brak wyspecjalizowanych pracowników
(Materiały prasowe)

Jak wynika z raportu, rekruterzy najbardziej cenią u kandydatów kompetencje programmatic (59%) oraz analityczne (51%). Na kolejnych miejscach uplasowały się umiejętności związane z zarządzaniem reklamą w social media (44%), cross-media (43%) oraz planowaniem kampanii (39%).

Alarmujący jest fakt, że mimo iż 90% europejskich pracowników jest chętnych do wzięcia udziału w kursach podnoszących ich kwalifikacje, tylko 30% z nich otrzymało firmowe szkolenie w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Aby w pełni wykorzystać możliwości, jakie stwarza nowoczesny rynek pracy, potrzebne są dalsze wysiłki i inwestycje nie tylko ze strony pracodawców, ale również europejskich rządów, które powinny nadać mocny impuls w kwestii transformacji cyfrowej systemów edukacji.

- Powinniśmy mocno postawić na edukację, jeśli chcemy budować innowacyjną gospodarkę. W opracowanym przez Komisję Europejską rankingu indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego (DESI) na tle 28 państw członkowskich UE Polska uplasowała się na 25 miejscu. Prawie 50% Polaków nie ma podstawowych umiejętności cyfrowych, a 56% przedsiębiorstw wykazuje się bardzo niskim poziomem cyfryzacji. – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. – To pokazuje jak duża jest potrzeba transformacji polskiego systemu edukacji oraz przeprowadzenia profesjonalnych szkoleń dla pracowników w zakresie kompetencji digitalowych.

Jak wynika z raportu IAB Europe, większość kandydatów z branży digital decyduje się na udział w procesach rekrutacyjnych na stanowiska związane z zarządzaniem mediami społecznościowych (52%) oraz tworzeniem strategii marketingowej (46%). Tylko 37% zgłoszeń dotyczy ofert w których wiodącą rolę pełnią umiejętności w obszarze programmatic. Pokazuje to tylko jak duży jest rozdźwięk między potrzebami pracodawców, a kwalifikacjami pracowników.

Pełny raport IAB Europe „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym” dostępny jest TUTAJ.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Informacja prasowa
KOMENTARZE
(2)
uran
4 lata temu
Dobra edukacja powinna polegać li tylko na rozbudzaniu zainteresowań umysłowych wśród dzieci i młodzieży. Typowa europejska robi zaś na odwrót ( reszta świata to z reguły poza lokomotywami rozwoju wielbiący przeróżną ignorancję /BUSZ/, który w zasadzie tylko trwa w swej wegetacji ) tzn. do lat 70 promowała slużbę dla szeroko rozumianego państwa w duchu konserwatywnym, a teraz jest coraz bardziej /postępowa/.Sfeminizowanie z rozmaitych przyczyn kadry oświatowej też daje niezłe /kwiotki/...
Mikołaj
4 lata temu
5000,-netto na łapę, auto o wartości conajmniej za 150 000,-,czuli wiecie jakie, telefon o wartości conajmniej 5000,-zeta iproszę do mnie dzwonić...