DHL postawi tysiące automatów paczkowych. Sieć startuje już w listopadzie
DHL wprowadzi sieć własnych automatów paczkowych, które będą się nazywać POP Box - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Do końca roku firma na terenie całej Polski ustawi kilkaset automatów, a docelowo zbuduje sieć kilku tysięcy maszyn.
Maszyny pojawią się na terenie całej Polski, między innymi w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, czy Olsztynie, a także w wielu mniejszych miejscowościach.
Automaty POP Box staną przy punktach handlowo-usługowych takich jak np. sklepy spożywcze, stacje benzynowe czy apteki. Klienci będą mogli odbierać swoje przesyłki w ciągu 4 dni. Pierwsze maszyny pojawią się na ulicach już w listopadzie - czytamy w komunikacie DHL.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Paczkomat. Zaskakujące, w jaki sposób nadał paczkę
W ciągu ostatnich trzech lat udział nadań i odbiorów poza domem (out of home delivery – OOH) w rynku paczek zwiększył się aż trzykrotnie. Według szacunków Last Mile Experts (Polish CEP Report 2021) obecnie ponad 37 proc. paczek doręczanych jest do punktu obsługi, a niemal 12 proc. z niego nadawanych.
Szalony rozwój branży kurierskiej
W szybkim tempie rośnie również ilość automatów paczkowych. Na koniec grudnia 2021 roku było ich w Polsce 18 tys., a według szacunków firmy Colliers ich liczba na koniec tego roku ma przekroczyć 25 tys. Rozwój infrastruktury maszyn wpisuje się we wzrostowy trend całego rynku. Według prognoz Urzędu Komunikacji Elektronicznej wolumen przesyłek kurierskich zwiększy się w tym roku do 860 mln sztuk i do 950 mln sztuk w przyszłym roku.
DHL to oddział niemieckiego operatora pocztowego Deutsche Post. Liderem rynku jest InPost Rafała Brzoski, który wymyślił paczkomaty i zastrzegł właśnie tę nazwę dla własnych automatów paczkowych.