Notowania

e.leclerc
11-02-2019 (15:19)

E.Leclerc poprawia sprzedaż, mimo zakazu handlu w niedziele

Grupa E.Leclerc Polska podsumowała wyniki za 2018 rok. Sieć, licząca 47 sklepów, sprzedała towary za 2,91 mld zł. - To satysfakcjonujące wyniki, biorąc pod uwagę wyzwanie, jakim było wprowadzenie zakazu handlu w niedziele - komentuje Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

Podziel się
Dodaj komentarz
(WP.PL)
Sieć postawiła na konkurencyjne ceny i promowanie zakupów w czwartek, by przezwyciężyć skutki zakazu handlu w niedziele (Fot: WP)

Władze E.Leclerc Polska nie kryją, że kluczowym wyzwaniem w 2018 roku było złagodzenie negatywnych skutków zakazu handlu w niedzielę, który obowiązywał od marca.

- Skala wyzwania, przed którym stanęliśmy, była znacząca. W 2017 roku niedzielny handel stanowił 7 proc. naszego obrotu. Podjęliśmy silne działania promocyjne oraz rozbudowane akcje marketingowe, wzmacniające sprzedaż w pozostałych dniach tygodnia, co pozwoliło do pewnego stopnia zrekompensować tę część obrotów - komentuje Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

Podkreśla, że wyniki osiągnięte w tych warunkach są satysfakcjonujące. Przyznaje, że firma postanowiła nie windować marż, co pozwoliło osiągnąć konkurencyjne ceny.

W celu wzmocnienia sprzedaży w dni poprzedzające niehandlowe niedziele, wprowadzono cykl "U nas weekend zaczyna się od czwartku", w którym promowano przede wszystkim świeże produkty takie, jak mięso, owoce czy nabiał.

Kalendarz niedziel handlowych 2019. Zasada jest prosta

Grupa E.Leclerc Polska w zeszłym roku rozpoczęła oficjalną współpracę z siecią Frac, która w lipcu dołączyła do grupy zakupowej Galec. Partnerstwo opiera się m.in. na wspólnym negocjowaniu cen z dostawcami. Frac posiada obecnie 16 sklepów w Polsce. W listopadzie funkcjonująca wcześniej w ramach tej sieci placówka w Stalowej Woli, została otwarta pod szyldem E.Leclerc.

2018 rok to dla E.Leclerc także rozwój sprzedaży internetowej i sieci stacji paliw. Kolejne dwie placówki dołączyły do grona 11 sklepów, które oferują usługę zakupów online. Otwarto również 4 stacje paliw, których obecnie jest już 18. Rozwój w tych obszarach chce kontynuować także w 2019 roku.

W 2018 roku E.Leclerc ogłosił swoje plany rozszerzania oferty związanej ze zdrowym odżywianiem. Był to pierwszy etap strategii zakładającej podwojenie liczby produktów marki własnej z tych kategorii do 2020 roku.

E.Leclerc działa w Polsce od 1995 roku. To grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami. Kluczowym momentem dla rozwoju był 2010 rok i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska, w celu stworzenia niezależnych spółek dystrybucyjnych.

Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 47 sklepach znajdujących się w 42 miastach na terenie 15 województw.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: e.leclerc, handel, wyniki, gospodarka, wiadomości
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
12-02-2019

SklepikarzA ja musiałem w niedziele zamknąć swój sklep osiedlowy, bo nie jestem w stanie jednoosobowo stać przy kasie, sprzątać, dokładać towar i pilnować … Czytaj całość

11-02-2019

NickKto napisał ten artykuł promocyjny o sieci E. Leclerc ? Niezależny dziennikarz, czy ten opłacany przez sieć ? A gdzie informacje o pozostałych … Czytaj całość

11-02-2019

SKLz tym myciem to sie Sieci wygłupily

Rozwiń komentarze (6)