Elektryczna fala wjeżdża do Europy

Wiele wskazuje na to, że nadchodzi chwila, w której wydajne, wygodne i bezpieczne „elektryki” staną się dostępne dla szerokiej publiczności. Technologia, infrastruktura, oferta finansowa i oczekiwania społeczne biegną tu zbieżnym torem.

Obraz
Źródło zdjęć: © impact

Ledwie tydzień – zaledwie tyle czasu potrzeba było, by Europejczycy zarezerwowali 10 tys. egzemplarzy premierowego modelu Volkswagena – elektrycznego ID.3 w ramach akcji pre-bookingu. Tysiące kierowców wpłaciło 1 tys. EUR zaliczki na pojazd ochrzczony mianem „elektrycznego hitu” pomimo faktu, że Volkswagen nie zdradził jeszcze wielu informacji dotyczących specyfikacji i wyposażenia samochodu. Sam wygląd jak i wrażenia z jazdy pozostają tajemnicą – w końcu pierwszy seryjny ID.3 pojawi się na drogach w połowie 2020 r. Auto w pełnej krasie zostanie zaprezentowane po raz pierwszy na wrześniowych targach we Frankfurcie.

- Po Garbusie i Golfie, model ID.3 otwiera trzeci, wielki rozdział w historii Volkswagena. W najbliższych latach rodzina ID będzie stanowić punkt odniesienia dla innych marek, chcących zaistnieć na rynku samochodów elektrycznych – podkreśla Łukasz Zadworny, dyrektor w Volkswagen Group Polska.

Cena postępu

VW, który dotychczas nie należał do pionierów w kwestii pojazdów napędzanych silnikami alternatywnymi, teraz zamierza dyktować tempo elektrycznej rewolucji, oferując „elektryki” w relatywnie niskiej cenie - patrząc na to, co dostać możemy w konkurencyjnych stajniach takich jak BMW, Tesla czy Jaguar. Nieprzypadkowo więc niemiecka marka planuje do 2025 roku sprzedawać milion samochodów elektrycznych rocznie. Technologia i jej koszty pozwalają na stworzenie odpowiedniej jakości w cenie osiągalnej dla szerokiej klienteli. Mocnym wsparciem będzie tu również finansowanie, oferowane przez Volkswagen Financial Services. Jako silny partner finansowy współpracujący z Grupą Volkswagen, VWFS przygotowuje nowoczesną, modułową ofertę finansowania samochodów elektrycznych Grupy. Zasięgi aut elektrycznych też nie są już problemem , coraz mniejsze wyzwanie stanowi dostępność ładowarek. Volkswagen nie zapomniał w swoich planach o kwestii infrastruktury potrzebnej do obsługi aut elektrycznych. W ramach spółki IONITY Volkswagen wybuduje do 2020 r. - wraz z partnerami - 400 stacji szybkiego ładowania, na których będzie się znajdować do niemal 2,5 tys. stanowisk. Stacje zostaną usytuowane przy drogach szybkiego ruchu i autostradach w całej Europie. Polska także ujęta jest w tym planie, przy autostradach A1, A2 i A4 w 12 miejscach zbudowane zostaną szybkie ładowarki.

Punkty dla energii

Już dziś, tylko w Niemczech, jest niemal 18 tys. publicznych stacji ładowania. Ta fala dotrze także lada chwila do Polski - ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nakłada bowiem na gminy obowiązek stworzenia do końca 2020 r. rozbudowanej infrastruktury – od 60 punktów ładowania w gminach liczących do 100 tys. mieszkańców, aż po 1 tys. stacji w obszarach o liczbie ludności przekraczającej milion osób. Czy jednak masowa przesiadka na elektryczność nie spowoduje stanu przedzawałowego w sieciach energetycznych? Według wyliczeń ekspertów, nawet natychmiastowe pojawienie się w naszym kraju miliona elektrycznych sedanów, nie spowodowałoby zwiększenia zapotrzebowania na energię elektryczną o więcej niż… jeden procent.

Koszty pod kontrolą

Co ważne, za technologią nadążają także rozwiązania biznesowe. Tu prym wiedzie wspomniany Volkswagen Financial Services, oferujący produkty dedykowane samochodom elektrycznym i finansujący infrastrukturę służącą elektromobilności. Dlatego polscy klienci, także flotowi, otrzymają sprofilowaną dla nich ofertę finansowania modelu ID.3. Pozwoli ona na użytkowanie tego e-samochodu w pełnym pakiecie serwisowym i z niskimi ratami. Ryzyko spadku wartości pojazdu bierze na siebie Volkswagen Financial Services, gwarantujący odkupienie auta na zakończenie umowy po ustalonej wcześniej cenie. Do tego dochodzi prosta i przejrzysta oferta finansowania infrastruktury ładowania - zarówno tej przydomowej, jak i w firmach. W VWFS trwają też intensywne prace nad budową systemu wsparcia konsultingowego przy tworzeniu strategii e-flotowej dla firm. Takie podejście zachęci biznes do przesiadki na „elektryki”.

Kierunek - Katowice!

Dokąd pędzi mobilna rewolucja? Jak nadać jej tempo i kierunek akceptowalny przez biznes jak i społeczeństwa? To pytania, na które odpowiedzą liderzy świata na styku technologii, motoryzacji i logistyki spotykający się 9 i 10 października na Impact mobility rEVolution’19 w Katowicach. To łącznie dziesiątki wystąpień i warsztatów w ramach 6 ścieżek tematycznych, 200 speakerów i ponad 5000 uczestników. To do Katowic przyjadą wpływowi dla branży menedżerowie i politycy z Polski i z regionu CEE. Pojawią się przedstawiciele dziesiątek firm oraz instytucji związanych z sektorem mobility w tym: Volkswagen Group Polska, Volkswagen Financial Services, Volvo, Mercedes-Benz, Northvolt, Umicore, Ertico, Ampaire czy PKN Orlen, Grupa Azoty, Tauron i ABB, a także Urząd Dozoru Technicznego, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych czy Górnośląsko - Zagłębiowska Metropolia. Impact mobility rEVolution'19 to wszystko co ważne i nowe w m.in. zeroemisyjnych napędach, samochodach w sieci, nowych modelach biznesowych, rozwiązaniach dla smart city oraz rozwiązaniach, mających dodatni wpływ na środowisko. Przyjedź do i doświadcz najnowszych trendów, zmieniających krajobraz globalnej gospodarki! Jaki będzie następny ruch w rewolucji dotyczącej inteligentnej mobilności? Dowiesz się na Impact mobility rEVolution’19!

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują