Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
motoryzacja
04.11.2019 19:45

Fiat Chrysler i grupa PSA od Opla, Peugeota i Citroena łączą się. Pracownicy informowani o fuzji

Pracownicy polskich fabryk FCA i grupy PSA są informowani przez władze o połączeniu spółek, które - jak uspokajają piszący komunikat - nie będzie polegało na zamykaniu zakładów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP)
Fabryka Fiata w Tychach. Niedługo koncern połączy się z Oplem (Fot: Andrzej Grygiel)

Planowana fuzja Grupy PSA i Fiat Chrysler Automobiles (FCA) nie jest oparta na zamykaniu zakładów - wynika z informacji przekazywanych przez władze obu koncernów w listach do pracowników. Listy przybliżające ideę fuzji przekazano także załogom polskich fabryk FCA i Opla.

W informacjach do załogi podkreślono, że trudno ocenić, czy i jaki wpływ fuzja będzie miała na polskie fabryki. Szefowa "Solidarności" w tyskiej fabryce FCA Wanda Stróżyk powiedziała PAP, że o planowanej fuzji nie tylko związkowcy, ale także kierownictwo zakładu, dowiedzieli się z mediów. Informacji na ten temat nie miała też europejska rada pracowników, skupiająca przedstawicieli strony społecznej FCA z różnych krajów.

Szefowa "S" w FCA zapewniła, że w procesie związanym z fuzją obu firm związkowcy będą zabiegać zarówno o utrzymanie miejsc pracy oraz obowiązujących w zakładach umów społecznych, jak i o godziwe wynagrodzenia pracowników. Oceniła, że obecnie pracownicy fabryk Grupy PSA (Opla) w Gliwicach i Tychach zarabiają ok. tysiąc zł miesięcznie więcej od pracowników fabryki FCA w Tychach. Jej zdaniem, połączenie firm może być drogą do wyrównywania i podnoszenia wynagrodzeń.

Obejrzyj: Obowiązkowe OC - warto sprawdzić. Nawet 5200 zł kary

O planowanej fuzji grup motoryzacyjnych FCA i PSA poinformowano w ubiegły czwartek, rozmowy mają być sfinalizowane w nadchodzących tygodniach. Nowa firma będzie czwartym największym producentem samochodów na świecie. Jej prezesem ma być obecny prezes FCA John Elkann, a dyrektorem generalnym prezes Grupy PSA Carlos Tavares.

Grupa PSA to francuski koncern motoryzacyjny, producent samochodów osobowych, dostawczych i jednośladów. Właściciel marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall. Z kolei FCA to połączone koncerny włoskiego Fiata i amerykańskiego Chryslera.

Grupa FCA ma w Polsce pięć zakładów produkcyjnych, zatrudniających łącznie ok. 6,5 tys. pracowników. Najwięcej - ok. 2,6 tys. osób pracuje w fabryce samochodów w Tychach, gdzie wytwarzane są Fiat i Abarth 500 oraz Lancia Ypsilon. Przeszło tysiąc osób zatrudnia fabryka silników Powertrain w Bielsku-Białej. Ponadto FCA ma fabryki komponentów w Sosnowcu i Skoczowie. Natomiast do Grupy PSA należą dwa przejęte ponad 2 lata temu zakłady Opla: fabryka samochodów w Gliwicach (trwają przygotowania do uruchomienia tam produkcji aut dostawczych) i silników w Tychach (od stycznia br. wytwarzane są tam silniki PureTech), zatrudniające w sumie ok. 3 tys. pracowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: motoryzacja, spółki motoryzacyjne, fiat, chrysler, opel, peugeot, citroen, vauxhall, fuzja, gospodarka, wiadomości
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
04-11-2019

Fix It Agein TonyW USA nikt nie chce kupowac tego szajsu Made in Poland . W przyszlym roku FIAT wyjdzie z rynku amerykanskiego i sprzeda to badziewie Polakom !

05-11-2019

PracownikNie będzie zwolnień ? Koń by się uśmiał. Do mediów nie docierają informacje co się dzieje w gliwickim oplu. Zmuszają "starych pracowników " … Czytaj całość

06-11-2019

prezioZamykaniu nie ale pewnie alokacji pracowników Bedzei potrzeba to do Gliwic albo do Tych Kopalnie to przerabiają Zwiazki tez mówia nic sie nie stało bo … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (3)