Gadu-Gadu powróci w nowym wcieleniu? Taki jest plan

Komunikator, który w czasach świetności miał 6 mln użytkowników, ma się odrodzić w nowym wcieleniu: jako superaplikacja do komunikacji i płatności, nie tylko dla Polaków. Jego właściciel, rodzimy fintech, szuka pieniędzy na technologiczną metamorfozę - informuje "Puls Biznesu".

Grzegorz Micha�owski
gadu gadu, gg, internet, internetowy, komunikator, nasza klasa, naszaklasa.pl, portalKomunikator, który w czasach świetności miał 6 mln użytkowników, ma się odrodzić w nowym wcieleniu
Źródło zdjęć: © PAP
Katarzyna Kalus

Dziennik przypomina, że z trzech polskich marek do komunikacji internetowej, które na początku stulecia cieszyły się ogromną popularnością - Naszej Klasy, Golden Line i Gadu-Gadu (GG) - przetrwała tylko ostatnia.

Jak informuje Puls Biznesu, jej właściciel fintech Fintecom od 12 czerwca prowadzi crowdfundingową zbiórkę na przywrócenie jej dawnej świetności, a nawet więcej, bo w planach jest międzynarodowa superaplikacja do porozumiewania się i płatności.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Znany miliarder bez cenzury o analitykach biznesowych. "Niewiele w życiu widzieli"

Gazeta zauważa, że na razie trudno mówić o spektakularnym sukcesie - internauci na platformie Emiteo zadeklarowali tylko 96,3 tys. zł, czyli ułamek oczekiwanej kwoty. Cel to 1,9 mln zł.

- Do końca zapisów zostały dwa miesiące, jednak w dokumentach informacyjnych fintech Fintecom, właściciel Gadu-Gadu, obiecuje, że nawet nie zebrawszy oczekiwanej sumy zrealizuje plan, tylko wolniej - dodaje.

"Puls Biznesu" informuje także, że w nowym wydaniu komunikator, z którego obecnie miesięcznie korzysta ok. 500 tysięcy użytkowników, ma stać się superaplikacją.

Nasz pomysł to all-in-one, czyli aplikacja, która integruje w sobie wiele usług. Gadu-Gadu może być centrum rozrywki, komunikacji, płatności. Oczywiście wiemy, że jest Blik, Revolut czy mObywatel oraz wiele innych aplikacji, ale mamy społeczność prawie pół miliona zaangażowanych osób, co jest dobrym punktem startowym, żeby rozwijać te usługi - mówi cytowany przez "Puls Biznesu" rzecznik prasowy GG Jarosław Rybus.

Gazeta zwraca uwagę, że użytkownikami komunikatora nie są tylko czterdziesto- czy pięćdziesięciolatkowie, pamiętający czasy rozkwitu GG. - Bardzo liczną grupę stanowią młodzi ludzie szukający kontaktów z rówieśnikami. Większość użytkowników to osoby od 16 do 30 roku życia - dodaje.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Grupa Selena przejmuje francuskiego dystrybutora. Kolejny krok ekspansji w Europie Zachodniej
Grupa Selena przejmuje francuskiego dystrybutora. Kolejny krok ekspansji w Europie Zachodniej
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Nieoficjalnie: Prezes PGE odwołany. Oto następca
Nieoficjalnie: Prezes PGE odwołany. Oto następca
Media: Francja ukrywa szczegóły ws. rosyjskich aktywów o wartości 18 mld euro
Media: Francja ukrywa szczegóły ws. rosyjskich aktywów o wartości 18 mld euro
Wielka kara dla platformy Muska. UE daje mu 90 dni. Amerykanie oburzeni
Wielka kara dla platformy Muska. UE daje mu 90 dni. Amerykanie oburzeni
Media publiczne z nowymi zasadami finansowania. Jest projekt ustawy
Media publiczne z nowymi zasadami finansowania. Jest projekt ustawy
Netflix chce przejąć giganta. Konkurencja nie odpuści?
Netflix chce przejąć giganta. Konkurencja nie odpuści?
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025