GDDKiA przygotowuje się do budowy nowej autostrady. Połączy się m.in. z A2 i S7
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że do 2030 r. planuje wydawać około 20 mld zł rocznie na rozwój infrastruktury drogowej w Polsce. Mowa głównie o trasach szybkiego ruchu. Na liście inwestycji jest A50, które do końca przyszłej dekady ma być elementem ringu Warszawy.
GDDKiA niedawno chwaliła się podpisaniem kolejnych umów na rozwój infrastruktury. "W 2023 r. na inwestycje wydaliśmy ok. 17 mld zł, a prognoza na ten rok to ok. 20 mld zł. W realizacji mamy ponad 1,6 tys. km nowych dróg" - napisali drogowcy w komunikacie.
Co więcej, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że podpisane i przygotowywane umowy sprawią, że co najmniej do 2030 r. wydawać będzie ok. 20 mld zł rocznie na inwestycje.
"Przypomnijmy, że w trakcie przetargu mamy obecnie 21 zadań na odcinki dróg o łącznej długości ok. 183 km. Wśród realizowanych obecnie 122 zadań mamy blisko 103 km autostrad i ponad 1210 km dróg ekspresowych" - wskazała GDDKiA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"W biznesie jak w saunie, im wyżej siedzisz tym bardziej się pocisz" - Marian Owerko w Biznes Klasie
Drogowcy podkreślili, że "na tym nie koniec". Wskazali na przykład, iż w realizacji ma 100 km autostrad. Z tej puli, po dokończeniu budowy A2 od Białej Podlaskiej do granicy państwa, pozostanie jedna - A50, która wspólnie z drogą ekspresową S50 stworzy Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej (OAW).
Przygotowania GDDKiA do budowy drogi ekspresowej S50 i autostrady A50
Obwodnica, złożona z S50 i A50, powstać ma do końca przyszłej dekady. Prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego rozpoczęły się dwa lata temu. W 2025 r., jak podaje Interia, ma być zaś ogłoszony przetarg na projekt i budowę.
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma pomóc odkorkować stolicę. I nie tylko. Droga, jak twierdzi GDDKiA, poprawi połączenie Warszawy z aglomeracją bydgosko-toruńską, trójmiejską, krakowską, łódzką, wrocławską, lubelską, portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu, a także północną, południową i południowo-wschodnią częścią kraju.
"Połączenie z autostradą A2 usprawni dojazd do zachodniej i wschodniej granicy Polski oraz komunikację wewnątrz miasta, przejmując ciężki ruch tranzytowy" - zapewnia warszawski oddział GDDKiA odpowiedzialny za tę inwestycję.