Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

GDDKiA: Wyłaniamy nowego wykonawcę obwodnicy Częstochowy w ciągu A1

24
Podziel się:

GDDKiA zerwała przed dwoma tygodniami kontrakt z włoskim konsorcjum Salini na budowę obwodnicy Częstochowy. To ważna trasa, bo jest fragmentem rozbudowywanej autostrady A1. Dyrekcja zapewnia, że wkrótce wyłoni nowego wykonawcę.

Obwodnica Częstochowy nie zostanie ukończona w planowanym terminie
Obwodnica Częstochowy nie zostanie ukończona w planowanym terminie (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

"Niezwłocznie po odstąpieniu od umowy z dotychczasowym wykonawcą rozpoczęliśmy procedurę wyłonienia nowego, który dokończy budowę A1 na wysokości Częstochowy. Zależy nam, aby jak najszybciej podjąć kontynuację robót na odcinku autostrady A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. Jeszcze przed końcem roku chcielibyśmy udostępnić ciąg główny kierowcom" – informuje w komunikacie GDDKiA.

Z końcem kwietnia zerwała kontrakt na budowę obwodnicy Częstochowy z włoskim konsorcjum Salini.

Powodem decyzji były opóźnienia w budowie. Jak już informowaliśmy, budowany przez Salini odcinek autostrady A1 pod Częstochową miał być gotowy 9 kwietnia, ale jest gotowy tylko w połowie. Nowy termin to październik, ale dotrzymanie tego terminu przy obecnym tempie prac jest nierealne.

Zobacz także: Obejrzyj: Polacy posiadają ponad 2 miliardy oszczędności

GDDKiA zapewnia, że jej celem jest jak najszybsze wznowienie robót na odcinku autostrady A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. "W związku z tym rozpoczęliśmy procedurę wyboru wykonawcy w trybie negocjacji bez ogłoszenia, co umożliwia art. 62 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych" – czytamy w komunikacie.

- Nowy wykonawca dokończy roboty ziemne i ułoży nawierzchnię, ale w pierwszej kolejności zabezpieczy przed degradacją już wykonane prace, w tym obiekty mostowe. Szybkie rozpoczęcie powyższej procedury jest możliwe m.in. dzięki wcześniejszemu monitoringowi inwestycji przez GDDKiA oraz przygotowaniu niezbędnej dokumentacji, na co wykorzystaliśmy okres przerwy zimowej. Teraz przechodzimy płynnie i bez zbędnej zwłoki do dalszych działań – informuje Dyrekcja.

* Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl*

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(24)
Kole prawda w...
5 lata temu
Dobrze ze PO pobudowało tych dróg trochę bo byśmy jeździli tylko gierkówką
!!!
5 lata temu
Nie powinno sie brac firm z panstw prorosyjskich bo oni beda utrudniac i robic tandete.
Polacy
5 lata temu
Znowu trzeba sprzątać po POwcach tych nieudacznikach!!!
Gerard
5 lata temu
HA!HA!HA!HA!HA!...NU!!!...GDDKiA zapewnia...HA!HA!HA!HA!HA!...NU!!!...oglądali zda się serial Gommora czy jakiś inny z serii jak robić interesa do własnych i nie tylko kieszeni...
Polak
5 lata temu
Wykonawcy liczą na bardzo duże zyski , liczą na tanie surowce - ( podbudowa - piasek i tłuczeń kamienny - a piasku i tłucznia podaż zbyt mała by tanio pozyskać - tak padli chińczycy przy budowie A2 - mieli swoich tanich pracowników ale brak chinskiego piachu i kamienia . Jak jade od 7 lat z warszawy do Łomży S8 widzę partaninę wszystkich firm - słabe podłoże , walcowanie rzadkie zbyt grubych warstw , zbyt mała stabilizacja nasypów - chała na kilka lat i spękania .Brak fachowców do rzetelnej kontroli . Znajomy opowiadał historie z LIBII lub z Iraku gdzie nasi budując autostradę przewlcowali szybko kilka razy a nie kilkanaście . obok budowy siedział pastuch . Przyjechał ichniejszy kontroler , podszedł i pogadał z pastuchem, a potem spytał Polaków ile razy walcowali , Polacy -powiedzieli ,że tyle ile w projekcie - kontroler- powiedział ,że albo zrywają i robią jeszcze raz albo zerwany kontrakt i powrót do Polski bez pieniędzy i musieli soboty , w niedziele z nadgodzinami bez dodatkowej kasy robic w upale bo chcieli przyoszczędzic .
...
Następna strona