Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MBD
|
aktualizacja

Jak złożyć reklamację w Lidlu?

15
Podziel się:

Reklamacja jest prawem każdego konsumenta. Jest możliwa zawsze, gdy zakupiony towar ma wady lub nie jest zgodny z opisem. Reklamację można zgłosić u każdego sprzedawcy, również w Lidlu. Regulamin sklepu szczegółowo radzi klientowi, jak postępować w przypadku reklamacji z tytułu rękojmi lub gwarancji.

Jak złożyć reklamację w Lidlu?
Klienci Lidla mogą zgłosić reklamację z tytułu rękojmi lub gwarancji. (Adobe Stock)

Reklamacja a zwrot – czym się różni?

Na wstępie warto wskazać, czym różni się reklamacja od zwrotu. Zwrot zakupionego towaru nie zawsze musi mieć miejsce – jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja natomiast to uprawnienie konsumenta. W przypadku faktycznej wady towaru klient może złożyć reklamację, w której określi swoje żądania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową lub zwrotu środków.

Reklamacja produktów spożywczych – czy jest możliwa?

Żywność i produkty spożywcze możesz zareklamować z tytułu rękojmi tak, jak każdy inny kupiony towar. Należy jednak zwrócić uwagę na termin przydatności do spożycia lub datę minimalnej trwałości. Data minimalnej trwałości poprzedzona jest wyrażeniem: "Najlepiej spożyć przed" i określa datę, do której powinno się spożyć produkt. Termin przydatności do spożycia poprzedzony jest wyrażeniem: "Należy spożyć do" i wyznacza datę, po której żywność może być szkodliwa dla organizmu i nie należy jej już spożywać.

Zgodnie z Kodeksem cywilnym, jeśli produkt żywnościowy przechowywano zgodnie z zaleceniami, a mimo to jest on zepsuty, źle pachnie, smakuje inaczej, możesz złożyć do sprzedawcy reklamację, żądając wymiany na produkt świeży, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy. Nie przysługują ci jednak prawa do reklamacji w sytuacji, gdy w momencie kupowania produkt był nieprzeterminowany, ale jego termin przydatności do spożycia lub data minimalnej trwałości upłynęły podczas przechowywania przez ciebie produktu.

Jak złożyć reklamację na produkt w Lidlu?

Zgodnie z Regulaminem procedury reklamacyjnej w sklepach stacjonarnych Lidl reklamacji może podlegać każdy produkt zakupiony w sklepach stacjonarnych sieci, jeśli ma jakąkolwiek wadę w rozumieniu art. 556 Kodeksu cywilnego. Regulamin ma zastosowanie wyłącznie do osób fizycznych będącymi konsumentami. Reklamacje w sklepie Lidl mogą być składane na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi lub też na podstawie gwarancji (jeśli towar jest objęty gwarancją udzieloną przez gwaranta).

Do złożenia reklamacji niezbędny będzie wypełniony formularz reklamacyjny, który znajduje się w każdym sklepie Lidl. Reklamacja ta może zostać złożona osobiście w sklepie stacjonarnym na terenie Polski lub drogą pocztową poprzez wysłanie reklamacji na adres sklepu. W zgłoszeniu reklamacyjnym powinny znaleźć się informacje takie jak: dane kupującego, data zakupu wadliwego produktu, opis wady itp. Klient powinien też przedstawić dowód potwierdzający, że wadliwy towar został zakupiony w jednym ze sklepów Lidl. W przypadku dodatkowych pytań dotyczących procedury reklamacyjnej można skontaktować się z Działem Obsługi Klienta Lidl.

Jeśli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, może oczekiwać obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy lub wymianę produktu na nowy (jeśli jest to możliwe). W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi Lidl ustosunkuje się do reklamacji nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. Lidl odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada produktu zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia wydania produktu klientowi.

Reklamacja w Lidlu na produkty z tytułu gwarancji

Zgodnie z Regulaminem sklepu, Lidl nie jest gwarantem. Jeżeli produkt zakupiony w Lidlu objęty jest gwarancją – klient może złożyć reklamację bezpośrednio do gwaranta. Lidl oferuje jedynie nieodpłatną pomoc w zakresie zgłoszenia gwarantom reklamacji. Można wówczas zgłosić chęć zareklamowania towaru przez formularz kontaktowy online znajdujący się na stronie internetowej sklepów Lidl.

W dokumencie gwarancyjnym sprzętu znajdziesz, kto jest gwarantem, a więc do kogo można bezpośrednio skierować reklamację na podstawie wystawionej gwarancji. Aby ułatwić rozpatrzenia reklamacji, potrzebne będzie podanie następujących informacji: nazwy produktu oraz nr IAN (dostępny na tabliczce znamionowej artykułu), numeru seryjnego, daty zakupu, opisu wady, żądania reklamacyjnego. Przydatny będzie także dowód zakupu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(15)
Wasz pan
1 tyg. temu
A wy możecie robić innych zastanówcie się
Wasz pan
1 tyg. temu
Chciałbym jeszcze dodać że moja żona straciła zdrowie w Lidlu ma rwę kulszową kiedy upadła w Lidlu pan kierownik Sebastian uciekł dlatego wszystko prowadzi do jednego proszę o wyciągnięcie wniosków moje nazwisko Nowicki Mariusz mieszkam na złotych kłosów 58/60 proszę o kontakt
Damian
miesiąc temu
Witam dziś byłem na zakupach w Lidlu który mieści się w Łęczycy 62-051 o godz 19 55 dnia 15/03/2024 Byla straszna kolejkach na kasach samo obsługowych Pani która była odpowiedzialna za kasy wolała zamiatać niż pomagać klientą sklepu a co lepsze po zwróceniu Pracownikowi który był odpowiedzialny za kasy uwagi czy może Pani usiąść na kasie nr 2 i przestać sprzątać dodam że kasa świeciła się na zielono uslyszalem odpowiedz są kasy samoobsługowe jak się coś Panu nie podoba proszę jechać do Biedronki na zakupy
Wiktor
2 miesiące temu
Kupiłem w Lidlu kawiarkę silwercrest i pękła mi uszczelka kolby. Kawiarka jest już po okresie gwarancyjnym, ale przecież powinno się mieć możliwość zakupu nowej uszczelki, której wymiana zajmuje z górą 1 minutę. Nie ma możliwości zakupu w serwisie. To skandal
Anna
2 miesiące temu
A mnie dzisiaj oszukano. Do tej pory lubiłam Lidla i często robiłam tam zakupy. Były dzisiaj w promocji warzywa mrożone freschona drugi produkt taniej z kuponem. Kupiłam dwie paczki warzyw "po hiszpańsku " i "bukiet warzyw", a kupon się nie odliczył, bo podobno tych warzyw co wzięłam nie ma w promocji, chociaż napisane było, że dotyczy wszystkich warzyw freschona, ponadto warzywa po hiszpańsku były na zdjęciu reklamującym promocje. Na zgłoszona online reklamacje , pan raczył mi odpisać , że nie miałam rzekomo włączonego kuponu. To kto tu kłamie, ekspedientka czy konsultant. Robią z ludzi frajerów.