Reklamacja – Wszystkie wiadomości
UBEZPIECZENIA / Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela. Jak to zrobić?
Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela ma miejsce, gdy wysokość odszkodowania nie jest zadowalająca. Takie prawo przysługuje wszystkim ubezpieczonym. Ile czasu jest na odwołanie? Kiedy firma musi odpowiedzieć?
REKLAMACJA / Wzór reklamacji – co należy w nim zawrzeć?
Zawsze staraj się rozwiązać problem z firmą polubownie, zanim zwrócisz się o pomoc do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Możesz to zrobić, rozmawiając bezpośrednio ze sprzedawcą lub menedżerem sklepu lub, jeśli to się nie powiedzie, pisząc list reklamacyjny.
PRAWA KONSUMENTA / Niezgodność towaru z umową. Co może zrobić konsument?
W przypadku zakupów internetowych może się zdarzyć, że produkt, który otrzymaliśmy, nie jest zgodny z tym, co opisywane było na stronie sklepu. Wielość sklepów internetowych, upowszechnienie sprzedaży w ten sposób powoduje, że może dojść do takiej sytuacji. Jak sobie poradzić, jeśli towar jest niezgodny z umową?
PRAWA KONSUMENTA / Rękojmia za wady. Na czym polega?
Rękojmia w dużej mierze stosowana jest razem z gwarancją. Niestety jest to połączenie błędne, bo oba pojęcia mają ze sobą niewiele wspólnego.
REKLAMACJA / Jak napisać reklamację?
Reklamacja jest żądaniem klienta skierowanym do sprzedawcy albo wykonawcy usługi, które składa się w związku z tym, że nie zadowala nas jakość konkretnego towaru albo usługi, która została kupiona. Zobacz, jak napisać reklamację.
REKLAMACJA / Wakacje czasem wzmożonych reklamacji? Wycieczki i letnie wyprzedaże mogą rozczarować
Wakacje to czas podróży i wzmożonych zakupów. Klient nie musi jednak godzić się na wszystko. Warto znać swoje prawa.
REKLAMACJA / Jak składać reklamacje? UOKiK przygotował praktyczny poradnik
Zobacz, czego można żądać w ramach reklamacji, w jakiej formie powinna być złożona i ile dni ma przedsiębiorca na jej rozpatrzenie.
REKLAMACJA / Reklamacje w instytucjach finansowych na zupełnie nowych zasadach. Oto nowy bat na firmy
Klienci banków i instytucji finansowych właśnie otrzymali nowy bat na firmy, które niedługo nie będą mogły przeciągać rozpatrywania reklamacji w nieskończoność. Do tej pory z odpowiadaniem na zastrzeżenia klientów bywało różnie.
REKLAMACJA / Towary z przeceny nie podlegają reklamacji? To łamanie prawa
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, jakie prawa przysługują klientom, nie tylko w czasie wyprzedaży.
REKLAMACJA / Pokój hotelowy okazał się ruderą? Zobacz, jak złożyć reklamację
Zgodnie z polskim prawem miejsca noclegowe w obiektach hotelarskich muszą spełniać określone wymagania. Klienci najczęściej rezerwują pokoje na podstawie zdjęć zamieszczanych na stronie internetowej.
REKLAMACJA / Przepisy o reklamacjach. Zgłoś uwagi
Ministerstwo administracji i cyfryzacji zaprasza do konsultacji nowego projektu nowelizacji rozporządzenia w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.
PRAWO / Reklamacja towarów. Kilka rad, jak skutecznie to zrobić
Co robić, kiedy niedawno kupiony sprzęt się psuje? Z jakich praw korzystać i od czego zacząć, aby jak najszybciej rozwiązać problem?
SYLWESTER / Reklamacja Sylwestra jest możliwa
Osobom przygotowującym się do zabawy eksperci radzą zachowanie paragonów i rachunków.
REKLAMACJA / Wakacje okazały się klapą. Złóż reklamację
Gdy organizator nie odpowie na piśmie w ciągu 30 dni, uznaje się ją za uzasadnioną. Ale to nie jedyne prawa jakie ma niezadowolony turysta.
REKLAMACJA TOWARU / Towary przecenione podlegają reklamacji
Okazuje się, że kupując na przecenach mamy te same prawa konsumenckie, jakbyśmy kupowali przed obniżką. Ale są wyjątki.
WAKACJE 2011 / Reklamacja oferty last minute też możliwa
Masz do tego prawo nawet wtedy, gdy biuro podróży zastrzeże w umowie, że jej nie przyjmuje.
PRAWA KONSUMENTA / Gwarancja ważna, nawet gdy jej nie mamy
Skorzystamy z niej również wtedy, gdy została źle wypełniona.
REKLAMACJA / Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina: 2 lata na reklamację
Jeśli w przedświątecznej gorączce zakupów kupimy wadliwy albo
niespełniający oczekiwań towar, mamy dwa sposoby reklamacji: skorzystanie z gwarancji lub powołanie
się na niezgodność towaru z umową - przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie.