Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Podstępny sposób cyberoszustów. „To utrudnia reklamację w banku”

W ramach tego ataku przestępcy podszywają się pod pracowników banku, nakłaniają swojego rozmówcę, żeby okradł się sam, nawet nie wyłudzali poszczególnych kodów dostępowych. Mówili, że np. pana czy pani środki są zagrożone, trzeba je przelać na rachunek techniczny, ja dzwonię z banku, proszę mi zaufać, wiem, jak się pan/pani nazywa, jaki ma pan czy pani numer karty - tłumaczy Piotr Konieczny, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, założyciel niebezpiecznik.pl. - W ten sposób następowało uwierzytelnienie, a jeśli ktoś wciąż wątpił, padała prośba, np. proszę zobaczyć, z jakiego numeru telefonu ja dzwonię, proszę wejść na stronę banku i porównać, to ten sam numer. Dlatego są tak szalenie wiarygodne, ponieważ większość osób, która nie ma wiedzy technicznej, nie rozumie, że można do nich zadzwonić z numeru ich matki, szefa czy infolinii banku. To wystarczy, by nakładając element socjotechniczny, czyli dobrą gadkę, przekonać takie osoby do tego, by okradły się same. To...
rozwiń
KOMENTARZE
(1)
asss
2 lata temu
Państwo powinno ścigać przestępców i chronić obywatela, ale gdy nasza wiedza finansowa jest mała, a naiwność duża, wtedy szukamy szybkich i łatwych sposobów na zrobienie pieniędzy. Takich nie ma. Przeczytajcie sobie ksiazke pt. Emerytura nie jest Ci potzerbna . Jest o zarządzaniu pieniędzmi i inwestowaniu – realnych sposobach na skuteczne budowanie majątku w Polsce, a nie szybkie i łatwe, na które łapią się naiwni. Dzięki niej ludzie też ustrzegą się niejednej pułapki typu AmberGold, SKOKI, Getback czy kredyt frankowy.